וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיור הסתיים בחקירה: מנכ"ל "שוברים שתיקה" עוכב באזור חברון

השלושה נעצרו ליד מאחז מצפה יאיר, בשל הפרת צו שטח צבאי סגור. מנכ"ל הארגון: "אנחנו לא נכנעים לאלימות המתנחלים ונחזור לסייר בדרום הר חברון בקרוב מאוד". האגודה לזכויות האזרח: "הצבא ורשויות אכיפת החוק משרתים את מפעל ההתנחלויות"

עדות של פעיל ארגון הימין "עד כאן" ל"שוברים שתיקה". צילום מסך
"הוכחה מצערת לכך שהצבא בשטחים הפך למשרתם של מתנחלים". שוברים שתיקה/צילום מסך

כוח מג"ב בדרום הר חברון עיכב היום (שישי) את מנכ"ל ארגון "שוברים שתיקה" אבנר גבריהו, את מנהל מחלקת התקשורת בארגון אחיה שץ ואת עו"ד מיכאל ספרד, היועץ המשפטי של הארגון. השלושה נעצרו בקרבת המאחז מצפה יאיר בעת שנכחו בסיור של הארגון, באזור שבו הותקפו בשבוע שעבר פעילי ארגון השמאל "תעאיוש", בשל הפרת צו שטח צבאי סגור.

מנכ"ל "שוברים שתיקה" אבנר גבריהו אמר בתגובה כי "עו"ד מיכאל ספרד, אחיה שץ ואני יצאנו עכשיו ממשטרת חברון לאחר שעיכבו אותנו כדי למנוע סיור במקום בו הוכו עד זוב דם פעילי תעאיוש שבוע שעבר. בניגוד למחט חברון, אנחנו לא נכנעים לאלימות המתנחלים ממצפה יאיר ונחזור לסייר בדרום הר חברון בקרוב מאוד".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: איחוד האמירויות השתמשה בתכנה ישראלית לריגול אחרי מתנגדי משטר
מפוצצים גשרים: המורדים הסורים נערכים למתקפת המשטר באידליב

מעצר אבנר גבריהו מארגון שוברים שתיקה בחברון. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מעצר אבנר גבריהו, אתמול בחברון/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

ארגון "שוברים שתיקה" מסרו בתגובה כי "מעצרם של מנכ"ל הארגון ומנהל מחלקת התקשורת ועיכובו של עו"ד מיכאל ספרד במהלך סיור לדרום הר חברון צריך להדאיג כל אזרחית ואזרח בישראל שהדמוקרטיה וחופש הביטוי והמחאה יקרים ללבם".

יתרה מזאת, ציינו בארגון, "מח"ט חברון ומשטרת חברון במעצרים הללו - דווקא במהלך סיור מחאה כנגד המתקפה האלימה של מתנחלים את פעילי תעאיוש בשבוע שעבר - העניקו פרס לבריונות המתנחלים. זוהי עוד הוכחה מצערת לכך שהצבא בשטחים הפך למשרתם של מתנחלים, ושהם המפקדים האמיתיים בשטח".

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר: "מדובר בהוכחה נוספת לכך שהצבא ורשויות אכיפת החוק משרתים את מפעל ההתנחלויות ולא את הדמוקרטיה הישראלית. הצבא והמשטרה מגלים אוזלת יד כנגד אלימות מצד מתנחלים, כפי שקרה בשבוע שעבר בעת שהותקפו פעילי תעאיוש. בנוסף, הם מאפשרים למתנחלים פעם אחר פעם להפר צווי שטח צבאי סגור, אבל מקפידים באדיקות על אכיפת צווים כאשר מדובר במי שמבקר את הכיבוש. מזהים כבר תהליכים?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully