וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איחוד האמירויות השתמשה בתכנה ישראלית לריגול אחרי מתנגדי משטר

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי מסמכים שהודלפו מתביעות שמתקיימות נגד חברת NSO הישראלית עולה כי אבו דאבי ריגלה אחרי יריבים, ובהם משפחת המלוכה הקטארית ונסיך סעודי. הטכנולוגיה עובדת באמצעות שליחת תוכנות זדוניות במסרונים למושאי הריגול

אבו דאבי, 2015. AP
אבו דאבי/AP

שליטי איחוד האמירויות משתמשים בתכנת ריגול ישראלית כדי לעקוב אחרי מתנגדי משטר - כך דווח היום (שישי) ב"ניו יורק טיימס". מהודעות מייל שהודלפו מתביעות שהוגשו נגד יצרנית תכנת הריגול, חברת NSO הישראלית, עולה כי החברה סייעה לבכירים באבו דאבי לרגל אחרי יריבים פוליטיים, הכוללים עיתונאים ובכירי ממשל, באמצעות התקנת תכנה חשאית במכשירי הטלפון האישיים שלהם. על פי הדיווח הריגול כוון בין היתר נגד משפחת המלוכה הקטארית והנסיך הסעודי מתעב בן עבדאללה.

הטכנולוגיה עובדת באמצעות שליחת מסרונים לטלפון האישי של מושאי הריגול, במטרה לשדל אותם ללחוץ על כתובת הקישור שנשלחה אליהם. מסרונים אלה הותאמו במיוחד למושאי הריגול, ובהם למשל: "חג הרמדאן קרוב - הנחות מדהימות" ו"שמור על המכונית שלך מלהתפוצץ מרוב חום". התוכנה, שנקראת "פגאסוס", מותקנת על הטלפון בחשאי עם הלחיצה על הקישור וביכולתה לעקוב אחרי שיחות טלפון, הודעות מייל, אנשי קשר, וייתכן שגם שיחות פנים מול פנים המתקיימות בקרבת מכשיר הטלפון.

מאמץ עולמי מול חברות הריגול

התביעה שמסמכיה הודלפו מעמידה בספק את מדיניותה המוצהרת של החברה, שטוענת כי היא אינה מעורבת בריגול בלתי חוקי. על פי טענת התביעה, לפני ארבע שנים ניסו גורמים הקשורים ל-NSO לרגל אחרי פקידי ממשל ואף הקליטו בהצלחה שיחות טלפון של עיתונאי - לבקשת איחוד האמירויות. עוד עולה כי החברה סייעה ללקוחותיה בהעברת המידע שנאסף ממושאי הריגול.

חברת NSO נחשבת לאחת החברות הידועות בתחום לוחמת הסייבר והריגול הדיגיטלי - במיוחד בתחום החדירה לטלפונים חכמים. החברה עומדת במרכז תביעות שהוגשו נגדה בטענה שהיא משתפת פעולה עם ריגול בלתי חוקי, כחלק ממאמץ עולמי להתמודד עם מרוץ החימוש בענף זה. ארגוני זכויות אדם קוראים להגברת הפיקוח על חברות פרטיות שלטענתם מפתחות ומוכרות טכנולוגיה לממשלות זרות בעשרות מיליוני דולרים.

התביעות, המתנהלות בישראל ובקפריסין, הוגשו על ידי אזרח קטארי ועל ידי עיתונאים ופעילים מקסיקנים שלטענתם היוו מטרה לפעילות הריגול. חברת NSO מכרה טכנולוגיה לממשלת מקסיקו תוך הצבת תנאי שייעשה בה שימוש רק לצורך מלחמה בפושעים ובטרוריסטים. עם זאת, נטען, מקסיקו סיטי השתמשה באמצעים אלה כדי לעקוב אחרי עורכי דין, עיתונאים ופעילים נגד שחיתות. גם ממשלת פנמה רכשה את טכנולוגיית הריגול וממסמכי התביעה עולה כי הנשיא עשה בה שימוש נגד מתנגדים פוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully