וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה תעביר סיוע לאונר"א במקום ארה"ב: "קריסה תוביל לתגובת שרשרת"

31.8.2018 / 15:00

שר החוץ הגרמני הודיע כי ברלין תעביר סיוע כלכלי לסוכנות הסעד לפליטים פלסטינים אך לא נקב בהיקף הסכום - שנועד לפצות על הגרעון בסך כ-200 מיליון דולר בתקציב הארגון. זאת, ברקע עצירת המימון האמריקני והדיווחים על כוונת הבית הלבן לבטלו כליל

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

ממשלת גרמניה הודיעה היום (שישי) כי תעביר לאונר"א סיוע כספי במקום ארצות הברית, שעל פי דיווח בעיתון "וושינגטון פוסט" מתכוונת לבטל כליל את העברת הכספים לסוכנות הסעד לפליטים פלסטינים. לאחרונה הודיעה וושינגטון על הקפאת סיוע לפרויקטים בגדה המערבית וברצועת עזה בהיקף של כ-200 מיליון דולר. במכתב ששלח לשרי חוץ במדינות החברות באיחוד האירופי כתב מאס כי פגיעה באונר"א "עלולה להוביל לתגובת שרשרת שאינה ניתנת לשליטה". מתחילת השנה העבירה ברלין 94 מיליון דולר לסוכנות ולדברי מאס היא תעביר סכום נוסף - אולם הוא לא ציין מה יהיה היקפו.

יחד עם זאת ציין מאס כי הסיוע שתקציב גרמניה אינו צפוי לסייע בהשלמת הגרעון בתקציב הסוכנות, בסך 217 מיליון דולר - שנוצר גם בשל הקפאת הפרויקטים האמריקניים. במכתבו קרא מאס לעמיתיו לפעול ליצירת "בסיס כלכלי איתן עבור אונר"א". אמש הודיעה ממשלת ירדן כי תוביל קמפיין לעידוד סיוע כספי לארגון, לרבות למדינות החברות בליגה הערבית.

שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, מרץ 2018. רויטרס
מאס (צילום: רויטרס)/רויטרס

על פי הדיווח הלילה ב"וושינגטון פוסט" ממשל טראמפ מתכוון להודיע על הפחתת היקף הפליטים הפלסטינים שארצות הברית מכירה במעמדם. זאת, במטרה "להוריד את זכות השיבה מהשולחן" - בדומה לאופן שבו לדברי הנשיא דונלד טראמפ הוסר נושא מעמדה של ירושלים משולחן המשא ומתן עם ההכרה בה כבירת ישראל.

הבית הלבן מעוניין לבצע הערכה מחודשת של היקף סיוע החוץ שמעניקה ארצות הברית למדינות מעבר לים. וושינגטון היא התורמת הגדולה ביותר של אונר"א ובשנה שעברה מימנה כשליש מתקציב הסוכנות. מוקדם יותר השנה הודיע ממשל טראמפ על הפחתת היקף המימון בחצי, מ-130 מיליון דולר ל-65 מיליון בלבד.

בדיווח הלילה צוין כי העברת הכספים האחרונה שביצעה ארצות הברית לסוכנות תהיה התשלום האחרון שיועבר אליה. את המהלך נימקו בוושינגטון בחוסר שביעות רצון מאופן פעולתה של הסוכנות, וכן מהתנהלותה הכספית והכרתה בחמישה מיליון פלסטינים כפליטים משטחה של ארץ ישראל. על פי הדיווח, ההחלטה בנושא צפויה להתפרסם בשבועות הקרובים.

עוד באותו נושא

דיווח: ארצות הברית תבטל את המימון לארגון אונר"א

לכתבה המלאה
עזה אונר"א. AP
פלסטינים נושאים שקי סיוע של אונר"א (צילום: אי-פי)/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully