וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועמ"ש: פעל נגד התנכלות לנשים במעיינות בירושלים

התנגדות חוזרת ונשנית של גברים לכניסת נשים למעיינות ליד ירושלים הובילה ארגונים אזרחיים לפנות לבכירים בממשלה, בדרישה לפעול בנושא. "הדרת נשים מהמרחב הציבורי והשפלתן הן פעולות אסורות", כתבו. במקביל, יוזמת המאבק הודיעה כי בשל איומים שקיבלה, תופסק המחאה

עריכה: איתי עמרם

11 ארגונים אזרחיים פנו לאחרונה למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, לשר לביטחון פנים גלעד ארדן וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה שיפעלו למניעת התנכלויות לנשים במעיינות באזור ירושלים. לפני כשלושה חודשים, יזמו קבוצת פעילות תושבות הבירה מאבק המעודד נשים להגיע מדי שבוע למעיינות עין איתמר וליפתא, כחלק ממחאה על זכותן לבלות באתרים - שהפכו עבור גברים חרדים למקוואות בחיק הטבע. זאת, על מנת להקשות על גברים הטובלים במקום להרחיק את הנשים.

יוזמת המחאה אליאנה ברבל הודיעה השבוע כי תפסיק את המהלך על אף שההתנכלויות נמשכות. בין היתר תיארה ברבל בפוסט שהעלתה לפייסבוק שיחת פשרה שנערכה בתחנת המשטרה בירושלים אשר במסגרתה נאמר לה על ידי אחד הגברים הטובלים במקום כי השם שלה "נמצא בפה של כל אותם עבריינים שמגיעים לשם".

לקריאה נוספת:
"פנינות טבע אמיתיות": סופם של המעיינות בירושלים נראה באופק

מעין איתמר. -, מערכת וואלה! NEWS
עין איתמר/מערכת וואלה! NEWS, -
מעיין ליפתא. איל שפירא,
"הדרת נשים מהמרחב הציבורי והשפלתן הן אסורות". רוחצים בליפתא/איל שפירא

בפניית הארגונים - בהם, האגודה לזכויות האזרח, שדולת הנשים, שתי"ל, ויצ'"ו וחדו"ש - נכתב כי "הדרת נשים מהמרחב הציבורי והשפלתן הן פעולות אסורות, המנוגדות לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, עומדות בניגוד גמור לעיקרון השוויון וכן מהוות הפרה של חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים".

עוד נכתב בפנייה כי "חוסר המעש מצד המשטרה, שתפקידה לשמור על הביטחון במרחב הציבורי ועל גישה חופשית למשאבי הטבע, הינו בלתי מתקבל על הדעת. לא ייתכן כי נשים המבקשות להיות במרחב הציבורי, לא תוכלנה לעשות כן בשל אלימות ואיומים, וכי חופש התנועה שלהן יוגבל ללא כל הגנה וסעד מצד רשויות החוק".

מעין איתמר. -, מערכת וואלה! NEWS
יוזמת המחאה החליטה להפסיק את המהלך. רוחצים בעין איתמר/מערכת וואלה! NEWS, -

לדברי ברבל, לאחר השיחה שנערכה לה במשטרה היא הבינה כי אם הייתה נמשכת המחאה בנושא "זה היה מגיע לפיצוץ תוך שבוע, שבועיים". בפוסט שכתבה בפייסבוק הוסיפה כי "נודע לי, שחלק מהטובלים הקבועים במעיין הם עבריינים של ממש ואפילו ראשי משפחות פשע".

עוד הוסיפה יוזמת המחאה, "לא ראוי שאקרא לנשים ולאנשים להגיע בשם איזה אידיאל בלי שידעו שאולי יש סכנה אמתית, ואני לא רוצה גם לסכן את עצמי. מאבקים וערכים זה חשוב, אבל הביטחון האישי חשוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully