וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא מרחב תמרון: המחסום שיפריע למנדלבליט להקל על שרה נתניהו

30.8.2018 / 22:06

אמירת המשטרה בבית המשפט מציגה את סלחנותו של מנדלבליט כלפי בני הזוג נתניהו באור בעייתי, אך ככל שהדבר תלוי בו - ימי דינם של השניים יידחו לעתיד רחוק, מעבר לקשת בענן. למרות שבקבוק מערכת האכיפה סגור, הבועות התוססות מתרבות ועלולות לדחוף את הפקק כלפי מעלה

עריכה: איתי עמרם

היעד האמיתי של הודעת המשטרה היום (חמישי) בדבר חשד השוחד נגד שרה נתניהו אינו משתייך למשפחתה. זהו היועץ המשפטי לממשלה, האלוף במילואים, עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט.

המשטרה התייחסה בבית המשפט רק לפרשה 4000, אחת מארבע החקירות נגד בנימין נתניהו, ו/או רעייתו ובנו יאיר, או מקורביו. אבל האמירה הנוקבת, המגדירה את שרה נתניהו כחשודה בפשע חמור, מציגה באור בעייתי את סלחנותו של מנדלבליט כלפיה בתיק מעונות ראש הממשלה.

לקריאה נוספת:
המשטרה בדיון בביהמ"ש: שרה נתניהו חשודה בקבלת שוחד בתיק בזק
נתניהו נחקר בפרשת בזק; גורם במשטרה: "לא הצליח להפריך את החשדות"
משפחת נתניהו ליועמ"ש: בדוק שוב חקירות ניצב ריטמן בענייננו

שרה נתניהו. AP
סלחנות בתיק המעונות. שרה נתניהו/AP

בתיק המעונות נקט מנדלבליט בסדרת מהלכים תמוהים. הוא התעקש לדון אישית בעניינה של שרה, בעוד עזרא סיידוף, שותפה לכתב החשדות על סף כתב אישום, מטופל שני דרגים נמוך יותר, בפרקליטות מחוז ירושלים. התירוץ של מנדלבליט: כך נהג גם קודמו, עו"ד יהודה וינשטיין. כיום, וינשטיין, שיצא מגדרו רוב שש שנות כהונתו כדי לסוכך על הזוג נתניהו, הוא שנוא נפשה. כביכול, החלטתו להורות על חקירה פלילית בתיק המעונות - לא שהיה ביכולתו לנהוג אחרת, בעקבות דוח חריף של מבקר המדינה - פרצה את הסכר לנחשול המציף את הזוג בשנתיים האחרונות.

מנדלבליט התמהמה למעלה משנה, לאחר שהועברו אליו המלצות המשטרה להעמדת שרה לדין, ולבסוף גנז את רובן, ללא הסבר משכנע. אז נמנע מלהציע לסיידוף מעמד של עד מדינה נגד שרה, ומקומם מכל - ניהל איתה הידברות ארוכה על הסדר סלחני בתיק. הוא סירב אמנם לכניעה מוחלטת, שבודאי לא היתה עומדת במבחן בג"ץ, אך הלך - או זחל - כברת דרך מופרזת לקראתה.

בעוד שבוע יצוין יום השנה הראשון להודעת מנדלבליט על החלטתו להעמיד את שרה לדין, בכפוף לשימוע. שנה שלמה חלפה. נכון יותר, מוזמזה ובוזבזה. באוקטובר אמור המישפט להיפתח. אל דאגה: לא באמת. תהיה רק ישיבת הקראה, עורכי-הדין יתבקשו לפתוח יומנים ולבדוק אם יש למי מהם סקי באפריל או הלוויה ביוני, וההליך המהותי ישתרך עד לעשור הבא. בינתיים גם תמשיך עיריית ירושלים להתחמק מהשעיית הפסיכולוגית החינוכית, בלי שהיועץ המישפטי יאמר את דברו הערכי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אביחי מ?נדלבליט קצין משטרה בדרגת ניצב המכהן כמפקד יחידת להב 433 במהלך טקס הפרידה שנערך עבור מני יצחקי בבית שמש 6 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
לאט יותר, נמוך יותר, חלש יותר. היועץ מנדלבליט/ראובן קסטרו

האיתות של מנדלבליט, ושל פרקליט המדינה שי ניצן, המתמרן לתפקיד היועץ הבא (שיתמנה בסתיו 2021, בתקופת כהונתה של הממשלה שתורכב בתום בחירות 2019), או למושב בבית המשפט העליון, הוא שככל שהדבר תלוי בהם, ימי הדין של שרה ובנימין נתניהו יידחו לעתיד רחוק, מעבר לקשת בענן. באולימפיאדה של ניצן ומנדלבליט, השאיפה היא להגיע לאט יותר, נמוך יותר, חלש יותר.

ציר הזמן בעבודת היועץ ופרקליטות המדינה, להבדיל מזו של פרקליטויות המחוזות (ירושלים ומיסוי וכלכלה) ושל המשטרה, סותר את ציר התוכן. ככל שהחומרים נגד הזוג נתניהו מצטברים ומחמירים, הטיפול בהם בפסגת המערכת משתרך. החרב הפלילית מעל ראשו של ראש הממשלה חדה מתמיד, אך היא מוקפאת בידי מנדלבליט במרחק בטוח מצווארו של נתניהו.

כחשוד, על לא עוול בכפו, בפרשת הרפז, גילה מנדלבליט כמה קשה יכולה להיות פגיעתו של רב-פקד ביחידת להב 433. היום קיבל תזכורת נוספת. ברגע שהמילים נאמרו באולם בית-המשפט, נוצקו לתמליל ושודרו לאומה, אין עוד ליועץ מרחב תימרון. הושם מחסום מפני נטייתו של מנדלבליט להקל עם שרה מתחת ומעבר לנסבל, ציבורית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו השתתפו הערב בטקס לציון 40 שנה לקצרין, 28 ביוני 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
חיוכים מאולצים ונפנופים למעריצים. בני הזוג נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ועדיין, מנדלבליט אחראי למצב השערורייתי של שני חשודים, אשת ראש ממשלה ובעלה, המעמידים פנים שהחקירות נגדם קלושות, קורסות, מתפוררות ומשוטטים בעולם בחיוכים מאולצים ובנפנופים למעריצים. בגללו, אחד משלושת עורכי הדין שלהם (יש להם אחד לתיקי אין כלום, אחד לתיקי לא היה כלום ואחד לתיקי לא יהיה כלום) מרשה לעצמו לפהק, בשליחות ראש ממשלת ישראל, ש"המשטרה אמרה, אז מה", כאילו המשטרה אינה זרוע של המדינה.

הבקבוק של מערכת אכיפת החוק תוסס. הוא עדיין פקוק בראשו, אבל הבועות הדוחפות כלפי מעלה מתרבות. מנדלבליט וניצן סומכים מדי על מנהגו של העליון למעט בהתערבות בהחלטותיהם. החמרת עונשו של נוחי דנקנר, בהרכב שהנשיאה אסתר חיות נעדרה ממנו אך שרוחה שרתה עליו, משקפת מגמה נוקשה בתיקי צוואר וציבור - שחיתות ציבורית וצווארון לבן. בכריך הזה, בין הפרוסה התחתונה של המשטרה והעליונה של השופטים, נשאר ליועץ המשפטי לממשלה רק תפקיד הנקניק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully