וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מזהירים את ארה"ב מפני תקיפות חדשות בסוריה

30.8.2018 / 17:06

שגריר רוסיה בוושינגטון אמר לגורמים אמריקניים כי מוסקבה "רואה סימנים" לכך שהממשל מתכנן מתקפה חדשה נגד המשטר. זאת לקראת מתקפה אפשרית במעוז המורדים באידליב, שלפי גורם המקורב לדמשק תתבצע בהדרגה. בשבת ייפתח תרגיל רוסי ימי גדול לחופי סוריה

צילום: ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

שגריר רוסיה בארצות הברית, אנטולי אנטונוב, אמר לגורמים אמריקניים מוקדם יותר השבוע שמוסקבה חוששת בשל סימנים לכך שוושינגטון מתכננת תקיפות חדשות בסוריה - כך מסרה היום (חמישי) השגרירות הרוסית בוושינגטון. עוד נאמר כי אנטונוב הזהיר מפני "תוקפנות חסרת בסיס ולא חוקית נגד סוריה" במהלך פגישתו עם הנציגים האמריקנים, כולל עם ג'יימס ג'פרי, השליח המיוחד לסוריה.

דבריו נאמרו ברקע ההכנות למתקפה אפשרית של משטר אסד, בגיבוי רוסיה, במעוז המורדים האחרון באידליב, שבצפון-מערב סוריה. לפי דיווחים ברוסיה, מוסקבה מרכזת את הכוח הימי הגדול ביותר שלה בים התיכון מאז תחילת מעורבותה במלחמה לפני שלוש שנים. ביום שבת, לפי משרד ההגנה, ייפתח תרגיל ימי גדול, שיימשך עד 8 בספטמבר ויכלול 25 כלי שיט ו-30 כלי טיס.

בקרמלין אמרו כי התרגיל מוצדק בשל הכישלון בהגעה להסדר עם המורדים באידליב. "שום דבר טוב לא יצמח אם אי-הפעולה מול חממת הטרור יימשך", מסר דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב.

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה: החמושים באידליב הם כמו מוגלה - צריך להשמידם
לקראת מתקפה באידליב: "הצי הרוסי נפרס בים התיכון"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך מסע"ת במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד 16 ביולי 2018. רויטרס
מסר ממוסקבה לוושינגטון. פוטין וטראמפ בחודש שעבר/רויטרס

גורם המקורב לדמשק אמר לרויטרס כי המתקפה תתבצע באופן מדורג, ותתמקד בתחילה בחלקים הדרומים והמערביים של אידליב, אך לא בעיר עצמה. לפי הגורם בשורות הברית האזורית התומכת באסד, "ההכנות האחרונות לשלב הראשון יושלמו בשעות הקרובות". הוא לא אמר מתי המבצע יצא לדרך. לדבריו, עדיין מתקיימים מגעים בין רוסיה לטורקיה, יחד עם איראן, שתומכת גם היא באסד.

טורקיה, הגובלת באידליב ומחזיקה בכוח צבאי שם, הזהירה מפני מתקפה שכזו. המחוז הוא חלק מהסכם האזורים הבטוחים שנחתם בין שלוש המדינות בשנה שעברה, וכל מתקפה בו צפויה לגרום לגל פליטים נוסף, שיידפק על גבולות טורקיה, ולמשבר הומניטרי חמור.

לפי משרד החוץ של רוסיה, סגן שר החוץ, מיכאיל בוגדנוב, דן היום עם מנהיג האופוזיציה הסורית נסרה אל-חרירי על האפשרויות לקידום הסדר שלום. לדברי משרד החוץ, יש לבנות דו-שיח בין ממשלת סוריה לבין האופוזיציה ה"חיובית".

אתמול תיאר שר החוץ סרגיי לברוב את החמושים באידליב כ"מוגלה" שיש להשמידה. עם זאת, הוא אמר שיש הבנה בין מוסקבה לאנקרה על הצורך להבחין בין המורדים הסורים לבין גורמי טרור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הספינה אדמירל גרגרוביץ' של חיל הים של רוסיה במצרי הבוספורוס, בדרכה לחופי סוריה, 25 באוגוסט 2018. רויטרס
אוניית המלחמה אדמירל גרגורביץ' בדרכה לים התיכון, שבת/רויטרס

במערב חוששים מפני שימוש נוסף של משטר אסד בנשק כימי, וארצות הברית אף הזהירה כי היא תגיב בתקיפות בכל מקרה שכזה. ממשלו של טראמפ תקף פעמיים בסוריה - באפריל השנה ובאפריל אשתקד - בעקבות שתי מתקפות כימיות קטלניות בחאן שייחון שבאידליב ובדומא שבפרברי דמשק. בוושינגטון מזהירים כי תקיפה נוספת תגרור פעולה רחבה יותר מאלו הקודמות.

(עדכון ראשון: 8:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully