וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מתקפה באידליב: "הצי הרוסי נפרס בים התיכון"

28.8.2018 / 12:20

בעיתון רוסי דווח כי עשרה כלי שיט, רובם ספינות עם טילי שיוט, ושתי צוללות נמצאים לחופי סוריה. זאת כחלק מהכוח הימי הגדול ביותר ששלחה רוסיה מאז נכנסה למלחמה לפני שלוש שנים, לפני מבצע אפשרי על מעוז המורדים האחרון

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

הצי הרוסי שלח את כוח המשימה הגדול ביותר שלו לים התיכון מאז תחילת מעורבותו במלחמה בסוריה לפני שלוש שנים - כך דיווח היום (שלישי) העיתון איזבסטיה. זאת לקראת מתקפה אפשרית על מחוז אידליב, המעוז האחרון של המורדים בשלטונו של בשאר אסד.

לפי הדיווח, הכוח כולל עשר ספינות, רובן חמושות בטילי שיוט, ושתי צוללות. בנוסף לכך, ספינות נוספות עושות את דרכן לאזור. זאת אחרי שבשבועות האחרונים העבירו כוחות המשטר תגבורות אל אזור אידליב, שבצפון-מערב המדינה, אחרי שהשתלטו מחדש על דרום סוריה.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב הזהירה את רוסיה: נגיב בתקיפות אם אסד ישתמש שוב בנשק כימי

ספינות של הצי של רוסיה ביום הצי בסנט פטרסבורג, יולי 2018. AP
ספינות של הצי הרוסי ביום הצי בסנט פטרסבורג, בחודש שעבר/AP

בקהילה הבינלאומית חוששים ממשבר הומניטרי חדש אם תיפתח מתקפה על המחוז, שבו פועלים גם כוחות המזוהים עם אל-קאעדה. טורקיה, שפרסה כוחות באידליב, מנסה להגיע עם רוסיה ואיראן, התומכות במשטרו של אסד, להבנות שימנעו מרחץ דמים.

בחודש הבא תתקיים פסגה נוספת בין מנהיגי המדינות, כשנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין ייפגשו עם נשיא איראן חסן רוחאני בטהראן.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא סוריה אסד במסגד בדמשק לרגל חג הקורבן, 21 באוגוסט 2018. רויטרס
אסד במסגד בדמשק לרגל חג הקורבן, בשבוע שעבר/רויטרס

הלילה שוחחו בנושא נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. "שני המנהיגים קראו לפעולה בינלאומית כדי למנוע משבר הומניטרי באידליב", נמסר מהבית הלבן. דובר מטעמה של מרקל אמר כי "רוסיה נקראת לרסן את ממשלת סוריה ולמנוע הסלמה נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully