וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הזהירה את רוסיה: נגיב בתקיפות אם אסד ישתמש שוב בנשק כימי

גורמים אמריקניים אמרו לבלומברג כי המסר התקיף הועבר מבולטון לעמיתו הרוסי בז'נבה, בשל מידע שהצטבר בוושינגטון. במוסקבה טוענים כי המורדים באידליב מתכננים פרובוקציות כדי לגרום למתקפה: "מזהירים מהרפתקה נוספת"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ארצות הברית הזהירה את רוסיה כי היא מוכנה לנקוט פעולה צבאית תקיפה אם נשיא סוריה בשאר אסד ישתמש בנשק כימי כדי לכבוש מחדש את מעוז המורדים באידליב - כך דווח היום (שבת) בסוכנות הידיעות בלומברג, מפי ארבעה גורמים המעורים בשיחות. זאת בזמן שרוסיה אמרה כי המורדים, בסיוע בריטניה, מתכננים לעשות פרובוקציה ולהאשים את המשטר בשימוש בנשק כימי.

גורמים אמריקניים אמרו לבלומברג כי יש בידיהם מידע שאסד מתכנן מתקפה כימית במחוז שבצפון-מערב המדינה, האחרון שנותר בידי האופוזיציה. לפי אותם גורמים, האזהרה ניתנה ביום חמישי על ידי היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, במהלך פגישתו עם עמיתו הרוסי ניקולאי פטרושב בז'נבה.

בולטון אמר כי התגובה האמריקנית במקרה כזה תהיה נרחבת יותר בהשוואה לשתי התקיפות הקודמות של ממשל טראמפ - באפריל האחרון ובאפריל אשתקד - שבוצעו בנסיבות דומות.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון במהלך מסע"ת לפני פגישתו עם מקבילו הרוסי ניקולאי פטרושב בז'נבה, שוויץ 23 באוגוסט 2018. רויטרס
העביר את המסר לעמיתו הרוסי. בולטון בז'נבה, חמישי/רויטרס

סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריבקוב, אמר לבלומברג כי "רוסיה מודאגת מאוד" מהאיום והעלה גם הוא את התיאוריה שלפיה ייעשה שימוש בנשק כימי, בסיוע סוכנויות המודיעין האמריקניות, כתירוץ לפעולה צבאית נוספת. לדבריו, גורמים רשמיים אמרו לבולטון על דאגתם בנושא במהלך הפגישה. "אנחנו מזהירים את וושינגטון מפני הרפתקה צבאית נוספת", אמר. "כשדברים לא מסתדרים בדרך שארצות הברית ובעלות בריתה רוצות, אז יש הכנות לפרובוקציות חדשות".

בהודעה נפרדת, טען משרד ההגנה של רוסיה כי תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, מתכנן פרובוקציה תוך שימוש בנשק כימי וסיוע מצד השירותים המיוחדים של בריטניה. הארגון מוגדר ארגון טרור על ידי ארצות הברית, ונוכחותו באידליב לצד כוחות מורדים משמשת הצדקה למוסקבה ולדמשק להתכונן לקראת מתקפה על המחוז.

בעיה נוספת מבחינת המשטר, הנתמך בידי רוסיה ואיראן, היא נוכחות של כוחות טורקיים במחוז. אנקרה, התומכת במורדים, מנסה להגיע להסדר עם מוסקבה ועם טהראן שיביא לסיום המלחמה הממושכת. אתמול דווח בסוכנות הידיעות אינטרפקס כי רוסיה העבירה לטורקיה הצעות לפתרון המשבר באידליב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully