וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד: איומים על מנהיג הימין הקיצוני שארגן תחרות איורים של מוחמד

29.8.2018 / 19:25

המשטרה עצרה חשוד בעיר האג אחרי שפרסם סרטון ובו אמר כי חירט וילדרס הוא "המטרה" שלו, בשל תחרות שארגן הפוליטיקאי בפרלמנט. "זה משוגע", אמר מנהיג המפלגה השנייה בגודלה במדינה. בפקיסטן קוראים להחזיר את השגריר

מנהיג הימין הקיצוני של הולנד חירט וילדרס אחרי שהצביע בקלפי בהאג, 15 במרץ 2017. רויטרס
הורשע בהסתה לאפליית מרוקאים. וילדרס בקלפי בבחירות בשנה שעברה/רויטרס

משטרת הולנד עצרה צעיר בן 26 בחשד שאיים לתקוף את מנהיג הימין הקיצוני חירט וילדרס, בשל תכניתו לקיים תחרות איורים של הנביא מוחמד - כך מסר היום (רביעי) דובר מטעם המשטרה. החשוד, שפרטיו לא נמסרו, נעצר אתמול בתחנה המרכזית בהאג אחרי שפרסם ביום שני סרטון מאיים בפייסבוק ובו אמר כי הוא נמצא במרחק של כחמש דקות בלבד מהפרלמנט.

"רק הכופר הזה הוא המטרה שלי", אמר אותו חשוד בסרטון, ששודר ברשת NOS. "אני מאמין שאללה יעזור לי להצליח, הם צוחקים על הנביא שלנו". הוא יובא מחר בפני שופט.

וילדרס, שמערער על הרשעתו מ-2016 בעידוד אפליה נגד מרוקאים, אמר כי הוא שמח שהחשוד נעצר. "זה שיגעון שזה קורה אחרי הכרזה על תחרות קריקטורות", אמר מנהיג מפלגת החירות, השנייה בגודלה בפרלמנט, שמקדם רעיונות אנטי-אסלאמיים ופופוליסטיים. הוא אומר שזכותו לארגן את התחרות הזו במסגרת חופש הביטוי המעוגן בחוק.

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה מהמפלגה השמרנית, אמר כי הוא אינו תומך בקיומה של התחרות, אך יגן על זכותו של וילדרס לעשות זאת במסגרת חופש הביטוי. התחרות אמורה להתקיים בלשכת מפלגתו בפרלמנט.

עוד אייטמים מהעולם
בין ימין לימין קיצוני: וילדרס הפסיד בקלפי, אך ניצח בקרב על התודעה

הפגנה בעיר לאהור, פקיסטן, נגד תחרות קריקטורות של הנביא מוחמד בהולנד, 29 באוגוסט 2018. רויטרס
וילדרס נגע בעצבים חשופים. הפגנה בלאהור, היום/רויטרס

בפקיסטן, כמה אלפי אנשים התאספו היום לעצרת מחאה בעיר לאהור שבמזרח המדינה להפגנה שאורגנה על ידי המפלגה האסלאמית הקיצונית טהריק א-לביק. מנהיגה קרא לגרש את השגריר ההולנדי מאסלאמאבד.

תמונות של הנביא מוחמד אסורות באסלאם ונחשבות לעבודת אלילים, וקריקטורות המתארות אותרו נתפסות כפוגעניות עבור רוב המוסלמים.

ב-2005 פרסם עיתון דני קריקטורות של מוחמד, שגרמו לגל של הפגנות ברחבי העולם המוסלמי ולכמה ניסיונות התנקשות בעורך ובמאייר.

עשור לאחר מכן, שני מחבלים הסתערו על משרדי המגזין שארלי הבדו בפריז, שידוע בפרסום קריקטורות סטיריות על הנביא, והרגו 12 אנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully