וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלחמת הצדפות": דייגים צרפתים תקפו דייגים בריטים לחופי נורמנדי

בבריטניה דווח כי כ-35 סירות צרפתיות רדפו אחרי חמישה כלי שיט בריטיים באזור העשיר בצדפות והשליכו לעברם רימוני עשן ואבנים. הם דורשים להגביל את הדיג הבריטי, שלדבריהם מרוקן את המאגרים

רימון עשן בסירת דיג בריטית לחופי נורמנדי, 28 באוגוסט 2018. צילום מסך מרשת סקיי ניוז, צילום מסך
עשן שעולה מסירת דיג בריטית בשל רימון עשן, הלילה/צילום מסך, צילום מסך מרשת סקיי ניוז

דייגים צרפתים השליכו רימוני עשן על סירות בריטיות לחופי נורמנדי, בשל מחלוקת על דיג צדפות - כך דיווחו היום (רביעי) כלי תקשורת בריטיים. ברשת "סקיי ניוז" דווח כי במהלך התקרית, שבה השתתפו כ-35 סירות צרפתיות מול חמישה כלי שיט בריטיים, הושלכו גם אבנים וכלי השיט התנגשו אלו באלו.

"מלחמת הצדפות", כפי שכונתה התקרית, אירעה במפרץ דה סן, העשיר בצדפות, שם מורשים הדיגיים הבריטים לדוג במשך רוב השנה. עם זאת, בעקבות חוקים שהועברו לאחרונה על ידי צרפת, הדייגים הצרפתים מורשים לחפש צדפות בין 1 באוקטובר ל-15 במאי. הם מאשימים את הבריטים בכך שהם מרוקנים את המאגרים ורוצים שהם יהיו תחת אותן תקנות.

עוד ידיעות מהעולם
לצלילי המיי: צפו בריקוד של ראשת ממשלת בריטניה בדרום אפריקה
מיאנמר על הדוח שהאשים אותה ברצח עם: "טענות שקריות"

סירת דיג צרפתית מול כלי שיט בריטי לחופי נורמנדי, 28 באוגוסט 2018. צילום מסך מרשת סקיי ניוז, צילום מסך
סירת דיג צרפתית מול כלי שיט בריטי לחופי נורמנדי, 28 באוגוסט 2018/צילום מסך, צילום מסך מרשת סקיי ניוז

"הדייגים הצרפתים רצו ליצור קשר עם הבריטים כדי למנוע מהם לדוג ואז הם התעמתו אחד עם השני. ככל הנראה היו השלכות אבנים, אבל לא היו נפגעים", אמר ראש ראשות הדיג של נורמנדי, דימיטרי רוגוף. לדבריו, כ-40 סירות צרפתיות התאספו במהלך הלילה כדי למחות על כך שיריביהם הבריטים "בוזזים" את אספקת הצדפות.

בארי דיז, יו"ר הפדרציה הלאומית של ארגוני הדייגים של בריטניה, קרא לכל הצדדים לשמור על איפוק. "חלק מכלי השיט נעו בצורה מסוכנת מאוד", אמר. "העלנו את הנושא מול ממשלת בריטניה וביקשנו הגנה על כלי השיט שלנו, שדגים באופן חוקי". לדבריו, יש ליישב את המחלוקת סביב שולחן הדיונים, "ולא בלב הים, שם אנשים יכולים להיפגע".

(עדכון ראשון 11:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully