וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר על הדוח שהאשים אותה ברצח עם: "טענות שקריות"

29.8.2018 / 11:02

דובר הממשלה האזרחית, שספגה גם היא ביקורת על ידי מומחי האו"ם, אמר כי ארצו לא תקבל את ההחלטות שיתקבלו בנוגע לדיכוי הרוהינגיה המוסלמים. לדבריו, לא הוצגו בפני הממשלה ראיות מבוססות לטענות הללו

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מיאנמר דחתה היום (רביעי) את הדוח של מומחי האו"ם, שקראו להעמיד לדין את בכירי צבאה בגין רצח עם. דובר הממשלה זואו הטאי אמר כי אלו "טענות שקריות" וכי ארצו לא תקבל שום החלטות שיתקבלו על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם, מאחר שהיא לא הרשתה לחוקרי האו"ם להיכנס למדינה. הדוח היה הפעם הראשונה שבה האו"ם השתמש במונח רצח העם כדי לתאר את דיכוי הרוהינגיה המוסלמים שפרץ לפני שנה.

לטענת דובר הממשלה, למיאנמר יש "אפס סובלנות" כלפי הפרות זכויות אדם. היא גם הקימה ועדת חקירה כדי להגיב ל"טענות השקריות" של האו"ם ושל ארגונים בינלאומיים אחרים. בוועדה חברים שני גורמים מקומיים ושני דיפלומטים זרים כדי לחקור טענות להפרת זכויות אדם.

מיאנמר טוענת כי התגובה של הצבא הייתה לגיטימית מול חמושים רוהינגים, שתקפו עמדות שמטרה ברחבי מדינת המחוז ראקין שבמערב מיאנמר. "אם יש לכך ביסוס, רק תנו לנו עדויות מבוססות, רישומים ותאריכים כדי שנוכל לפעול נגד מי שהפר את החוק", אמר.

לקריאה נוספת בנושא
רצח העם במיאנמר: "ישראל משתפת פעולה עם פשעים נגד האנושות"
האו"ם: להעמיד לדין את מפקדי צבא מיאנמר על רצח עם נגד הרוהינגיה

פליטים רוהינגים שנמלטו ממיאנמר במחנה פליטים בבנגלדש, 23 באוגוסט 2018. רויטרס
פליטים רוהינגים במחנה פליטים בבנגלדש, בשבוע שעבר/רויטרס

הממשלה האזרחית של מיאנמר, שמונהגת על ידי כלת פרס נובל לשלום אונג סן סו צ'י, חולקת את השלטון עם הצבא, שמחזיק בתפקידי מפתח כמו משרד ההגנה והפנים. סו צ'י זכתה לביקורת רבה על כך שלא יצאה בתקיפות נגד הצבא ושמרה על שתיקה לנוכח הפשעים שבוצעו במיעוט המוסלמי משולל הזכויות. לפי ההערכות אלפי רוהינגים נהרגו על ידי הצבא, וכ-700 אלף מהם נמלטו מאז פרץ סבב האלימות ב-25 באוגוסט אשתקד.

דובר הממשלה הכחיש כי היא אחראית לחסימת דפי הפייסבוק של מפקד הצבא ושל בכירים אחרים, שהואשמו בדוח של האו"ם בפשעים נגד האנושות ובשימוש ברשת החברתית כדי להפיץ "שנאה ודיסאינפורמציה". הוא אמר כי הממשלה פנתה לפייסבוק בעקבות המהלך, שלדבריו גרם ל"ביקורת גוברת ופחד בקרב האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully