וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למור נשך פעוטה בגן חיות בחיפה: "לא ראינו שום אזהרה"

29.8.2018 / 7:47

בבית החולים "בני ציון" בחיפה מאושפזת פעוטה כבת שנתיים שננשכה בשבוע שעבר באצבעה על ידי למור בגן החיות הלימודי בעיר. בגן החיות אומרים כי המבקרים התבקשו שלא להאכיל ולגעת בלמורים, אך ההורים טוענים: "אף אחד מהעובדים לא הזהיר אותנו"

צילום: שלומי גבאי

קרואן (24) וענאן (32) עכואי, תושבי שיח דנון בגליל המערבי, הגיעו בשבוע שעבר יחד עם בתם תילאווה למה שאמור היה להיות ביקור מהנה בגן החיות הלימודי בחיפה, אך הסתיים בדמעות. בזמן שביקרו בפינת הליטוף של הלמורים - קופים קטנים ופופולריים בגן החיות - ננשכה הפעוטה בת השנתיים באצבעה על ידי אחד מהם. ההורים הבהילו לבית החולים את בתם כשהיא פצועה באורח קל עד בינוני, שם היא נדרשה לעבור ניתוח מורכב.

בגן החיות הסבירו כי אסור היה לילדה לנסות ולגעת בלמורים. מנהלת גן החיות, אתי אררט, מסרה כי "הילדה והוריה היו בתצוגת הלמורים ולמרות שהתבקשו לא להאכיל ולא לגעת בהם, הילדה ננשכה באצבע. היא קיבלה טיפול ראשוני ונסעה לבית חולים". עם זאת להורי הפעוטה יש גרסה אחרת להשתלשלות האירועים: כעת הם מלינים על כך שההשגחה בגן החיות הייתה רשלנית וכי זמן רב עבר עד שנענו לקריאתם לקבלת עזרה ראשונה.

משפחת עכואי שבתם ננשכה על ידי למור בפינת החי בחיפה. שלומי גבאי
"לא ראינו שום אזהרה". משפחת עכואי/שלומי גבאי

"תילאווה אוהבת חיות", סיפר האב על בתו הפעוטה. "נכנסנו לפינת הליטוף של הלמורים ובפנים היו הורים וילדים רבים שליטפו את החיות. הורדתי את הילדה שלנו לקרקע כדי שתוכל ללכת ולצפות בהם. היה שם מישהו שפיקח על כל העניין ששיחק עם הטלפון שלו. המפקח לא אמר לנו כלום ובנוסף לא ראינו שום אזהרה. אולי הזהיר אנשים אחרים, אך בפירוש לא אותנו".

"הילדה בסך הכול הצביעה לעבר הקוף ואז הוא נשך אותה", תיאר האב ענאן את רגע האימה. "זה היה מטורף. ברגע אחד היד שלה התמלאה בדם. התחלתי לצעוק לעזרה ובינתיים אף אחד מהעובדים לא התייחס אלינו. באותו הזמן הבחנתי במבנה המרפאה, אך כשהגענו לשם כל החדרים היו ריקים. כשיצאתי מהמבנה בדיוק הגיעה אישה עם תיק עזרה ראשונה. הראיתי לה את הפצע של הילדה והיא הניחה עליו צמר גפן - הדבר הכי לא נכון לעשות". אבי הפעוטה העיד כי ביקש מגן החיות שיזמינו למקום אמבולנס, אך בתגובה נתקל בסירוב מצדם.

עוד באותו נושא

"הכריש הפנה את הראש - ונתן לי ביס": הצלם הישראלי ננשך בבהאמה

לכתבה המלאה
ילדה שננשכה על ידי למור בפינת החי בחיפה. באדיבות המשפחה
האצבע הנשוכה של תילאווה/באדיבות המשפחה

"עברו עלינו שעות קשות", הוסיפו ההורים. "כשהגענו לבית החולים היינו צריכים לחכות לניתוח שאמרו שייקח כחצי שעה ולקח בסופו של דבר כשעתיים". מאז עדיין מאושפזת תילאווה במחלקת כירורגית-ילדים ובני המשפחה מייחלים להתאוששותה ושחרורה. "בכל לילה היא מתעוררת חמש פעמים במינימום", מספרת האמא קרואן, "הבת שלי בטראומה ומפחדת מכל דבר".

קרואן עובדת כסוכנת נסיעות מהבית וענאן הוא בעל בית דפוס. "קח בחשבון שמאז האירוע לא עבדתי ובית הדפוס שלי מושבת", מתאר ענאן. "כל שנה בתקופה הזו יש לי הרבה עבודה לקראת החזרה ללימודים. בינתיים ביטלתי את כל ההזמנות. זה הפסד מאד גדול בשבילי, נזק עצום לעסק ולפרנסה".

הוא החליט לתעד את המתחולל בפינת הליטוף, אבל מדווח שבגן החיות דחו את בקשתו. לבסוף קנה האב כרטיס כניסה וצילם בווידאו את מקום האירוע ואת המרפאה, שהייתה ריקה גם הפעם. "העיקר שהילדה תהיה בריאה", אומרים ההורים, מלאי השבחים לאיכות הטיפול הרפואי בבני ציון. שבוע כבר חלף, ובני המשפחה כבר רוצים מאוד לשוב לביתם, ולהבטיח שמה שאירע לבתם לא יקרה לפעוטות נוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינת ליטוף הלמורים בגן החיות הלימודי בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully