וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר התפטר בשידור חי מבלי לעדכן את מקרון: "לא יכול לשקר לעצמי"

28.8.2018 / 15:01

ניקולא הולו, שהיה אחראי על תיק ההגנה על הסביבה והאנרגיה, הודיע כי הוא מתפטר מממשלת צרפת בשל חוסר ההתקדמות במאבק בהתחממות הגלובלית. הוא נימק זאת ב"אוסף אכזבות" מהנשיא, שספג עוד מכה פוליטית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

השר להגנת הסביבה של צרפת, ניקולא הולו, התפטר היום (שלישי) בשידור חי בריאיון לרדיו בשל תסכולו על ההתקדמות המועטה במאבק בשינויי האקלים. המגיש לשעבר והפעיל לאיכות הסביבה, שזוכה לאחוזי תמיכה גבוהים בציבור, אמר כי הוא פורש בשל "אוסף של אכזבות". הוא היה אחד המינויים הראשונים של הנשיא עמנואל מקרון, שמתקשה לקיים את הבטחות הבחירות שלו בתחום הסביבה והאנרגיה.

"אני לא רוצה לשקר לעצמי עוד או ליצור אשליה שאנחנו אכן מתמודדים עם האתגרים האלו", אמר בריאיון לתחנת " "France Inter. לכן, אמר הוא החליט לעזוב את הממשלה, שאליה הצטרף כדי להוביל את המאמצים לעמוד בהתחייבויות מהסכם האקלים ההיסטורי שנחתם בפריז ב-2015

עוד ידיעות מהעולם
מאפיית "אנה ופרנק" באמסטרדם תשנה את שמה: "לא הייתה כוונה להעליב"
גורם סעודי: אם איראן תחסום את מצרי הורמוז, האו"ם יאשר פעולה צבאית

צרפת - השר להגנת הסביבה הכריז על התפטרותו בשידור חי: "חוסר התקדמות במדיניות". רויטרס
היה אמור להוביל את יישום הסכם האקלים. הולו, היום/רויטרס

הוא הוסיף כי לא עדכן את מקרון, שאחוזי התמיכה בו בירידה מתמדת מאז ניצחונו במאי אשתקד, לפני שהכריז על התפטרותו. "זה אמנם לא לפי הפרוטוקול, אבל אילו הייתי מזהיר אותם, ייתכן שהם הינו מנסים לשכנע אותי שוב", הסביר השר המתפטר.

בין הצעדים שהובילו להתפטרותו של השר היו סירובו של מקרון לאסור על מכירת קוטל העשבים גלייפוסט וכישלונו למנוע מתאגיד הנפט טוטאל לייצר דלק משמן דקלים שנקשר לבירוא יערות. אתמול הבטיחה הממשלה להקל על החוקים האוסרים על ציד, צעד שנתפס כניסיון של מקרון להרחיב את התמיכה בו באזורים הכפריים.

הולו אמר כי הוא מקווה שהתפטרותו "תגרום לבחינה עצמית בתוך החברה שלנו על מה שקורה בעולם". הוא הסביר כי הספקות שלו לגבי הישארותו בממשלה גדלו במהלך הקיץ, בשל הבצורות ההרסניות שזכו לתגובה לא מספקת.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
השר להגנת הסביבה של צרפת, ניקולא הולו, עם הנשיא מקרון, 20 ביוני 2018. רויטרס
היה אחד מבחירותיו הראשונות. הולו ומקרון, יוני/רויטרס

דובר הממשלה, בנז'מין גריבו, הביע אכזבה מעזיבתו של הולו. "אני לא מבין מדוע הוא מתפטר כשהיו לו כל כך הרבה הצלחות בשנה הראשונה", אמר לרשת BFMTV. "הוא לא ניצח בכל הקרבות שלו, אבל זה מה שקורה אצל שרים". לדבריו, "זאת מכה שממנה נתאושש".

מנהל גרינפיס בצרפת, ז'אן-פרנסואה ג'וליאר, אמר כי בעוד שמקרון "נשא כמה נאומים מרשימים" ועמד מול נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנוגע לשינויי האקלים, הוא "מעולם לא הפך את המילים למעשים קונקרטיים". לדבריו, "עדיין אין מדיניות אנרגיה חלופית בצרפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully