וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר חשוד נוסף במעורבות בתקיפת הצעירים בקריית חיים

28.8.2018 / 0:17

חוקרי המשטרה ממשיכים לבחון את צילומי האבטחה מזירת התקיפה בחוף נאות בעיר בשבוע שעבר. החשוד הנוסף יובא בבוקר להארכת מעצר, אך לדברי פרקליטו הוא מכחיש מעורבות במקרה. בשפרעם נערך אירוע הוקרה לאדם שסייע לשלושת המותקפים - אך זה מיאן להגיע למקום

עריכת וידאו:ניר חן

חוקרי תחנת זבולון של המשטרה עצרו אמש (שני) חשוד שלישי במעורבות בתקיפת שלושת הצעירים הערבים בשבוע שעבר בחוף נאות בקרית חיים. החשוד הנוסף הוא תושב קריית ים בן 20, בעל עבר פלילי המרצה כעת עונש מאסר של שישה חודשים שהומר בעבודות שירות. אביו וחברתו עוכבו לחקירה ושוחררו אף הם. הוא הודה בפני החוקרים שהיה בסביבת זירת האירוע אבל הוא טוען כי לא תקף את השלושה וכי לכל היותר היה עד לחלק מההתרחשות במקום. סנגורו, עו"ד אבי אמר, שאף ייצג אותו בעבר, נפגש עמו בתחנת זבולון והדגיש כי הוא מכחיש מעורבות במקרה.

מצלמות אבטחה רבות בקריית חיים שנסרקו לצורך החקירה תיעדו את דרכם של שלושת המותקפים מהפיצוציה שבה רכשו שתייה ופיצוחים אל החוף והמקום שבו ישבו - וכן את רגעי התקיפה ואת הימלטות התוקפים. את עדותם המפורטת של השלושה גבתה המשטרה שלשום. אתמול נגבו עדויות נוספות גם משני צעירים ערבים שישבו בסמוך למותקפים אך עזבו בחופזה את המקום מוקדם יותר. המשטרה טרם ערכה מסדרי זיהוי וטרם איתרה עדות נוספות שבילו בסמיכות לשלושת המותקפים ואף הגישו להם מים אחרי שהתוקפים ברחו.

מועתסם איוב, מוחמד יוספין ומועאד איוב באירוע הוקרה ליאיר אלאלוף שסייע לצעירים משפרעם שהותקפו בקריית חיים, 27 באוגוסט 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
מועתסם איוב, מוחמד יוספין ומועאד איוב באירוע בשפרעם, הערב/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

היום בבוקר בבית משפט השלום בקריות יבקשו חוקרי המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד הנוסף. במשטרה הזכירו שוב אמש כי "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה כל גילוי אלימות ומעשה בריונות כנגד כל אזרח ותפעל למיצוי הדין עם פורעי החוק". שני החשודים האחרים בתיק שוחררו למעצרי בית על ידי שופטים שלא מצאו יסוד סביר לחשד המשטרה כנגדם.

עוד באותו נושא

"אין בסיס ראייתי": חשוד נוסף בתקיפה בקריית חיים שוחרר למעצר בית

לכתבה המלאה

עשרות באירוע הוקרה לאדם שסייע לשלושת הצעירים בשפרעם

בתוך כך התכנסו אמש כ-200 איש בשפרעם לאירוע הוקרה ליאיר אלאלוף שנחלץ לעזור לשלושה בני העיר בחוף קריית חיים לפנות בוקר ביום חמישי האחרון. לדברי השלושה, אלאלוף הציל אותם מלינץ' שעמד להסתיים ברצח. אולם אלאלוף עצמו לא הגיע לאירוע. אמש אישר למארגנים כי יגיע, אבל אתמול נותק עמו הקשר והם לא הצליחו להשיגו אף בטלפון. המארגנים הבטיחו כי ימצאו הזדמנות אחרת ויעניקו לו את לוח השיש אשר הכינו לו עבור תושייתו ואומץ לבו.

לוח שיש שהוצג כאות הוקרה ליאיר אלאלוף שסייע לצעירים משפרעם שהותקפו בקריית חיים, 27 באוגוסט 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
לוח השיש שהוצג לכבוד אלאלוף/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

שלושת המותקפים, ד"ר מוחמד יוספין העובד כרופא בבית החולים איכילוב בתל אביב, מועתסם איוב, אח מוסמך בבית החולים שיבא בתל השומר - שניהם בני 28 - ובן דודו של האחרון, מועאד איוב, בן 22, נחשפו לראשונה. עידן ורון ויעל שניידר מהגרעין העירוני של בוגרי השומר הצעיר בקרית חיים העניקו להם שי צנוע וחיבוק, בשם התנועה ובשם תושבי הקריה באירוע ההוקרה.

"כשתוקפים אתכם תוקפים אותנו", אמר באירוע ח"כ מוסי רז (מרצ). "מי שתוקף אזרחים של מדינת ישראל תוקף את מדינת ישראל. בכל מקום שבו ירצו לתקוף אתכם יצטרכו לתקוף אותנו. ראינו כבר עוד אירוע בבנימינה. ראינו עוד וראש הממשלה שלנו שותק מול ההסתה. הניצחון שלנו הוא הקהל שכאן. יחד נסלק את השנאה ויחד נגרש את חוק הלאום". באירוע שאירח איש החינוך מאזן איוב בשיתוף ארגון "תג מאיר" השתתפו גם פעילי שלום ודו-קיום מקיבוץ הרדוף וישובים אחרים בסביבה ואנשי ארגונים אחרים.

עידן ורון, ד"ר מוחמד יוספין, מועתסם איוב ויעל שניידר באירוע הוקרה ליאיר אלאלוף שסייע לצעירים משפרעם שהותקפו בקריית חיים, 27 באוגוסט 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
ורון, יוספין, איוב ושניידר, באירוע בשפרעם הערב/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

יו"ר השדולה לקיום חיים משותפים ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני) אמר באירוע: "באתי להביע את הכאב האישי שלי, ואת כאבה של החברה הישראלית, שאני, ואתם כחלק ממנה, על ביטויי אלימות שחובתנו לטפל בהם במלוא חומרת הדין, ולהסיר אותם מסדר היום שלנו". הוא הוסיף כי "זוהי מדינה של רוב יהודי, וכשכזו היא חייבת לכבד ולקדם את המיעוט שבתוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully