וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומן על ידי מתנקשים: כומר שמתנגד לדוטרטה ירד למחתרת

27.8.2018 / 10:16

אמדו פיקרדל סיפר שהוא עבר ל"מקום בטוח יותר", אחרי שהבחין ברוכבי אופנועים עוקבים אחריו למנזר. הוא אחד המבקרים הבולטים של מדיניות המלחמה בסמים של הנשיא

עריכה: יאיר דניאל

כומר קתולי שהיה אחד ממבקריו הבולטים של מלחמתו של נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בסמים ירד למחתרת, בשל מה שהוא מתאר כסימנים לכך שמתנקשים רכובים על אופנוע רודפים אחריו.

אמדו פיקרדל אמר היום (שני) כי הוא עבר ל"מקום בטוח יותר" ומחוץ לעיני הציבור, אחרי שעובדים במנזר קתולי בעיר סבו, שאליו הגיע לביקור, אמרו כי הם ראו חמושים על אופנועים בוחנים את המתחם - כולל שניים ששאלו על מקום הימצאותו.

לקריאה נוספת בנושא
נשיא הפיליפינים מבטיח: אם תביאו לי תמונה של אלוהים - אתפטר

הכומר אמדו פיקרדל. AP
נסע באופנוע ברחבי המדינה כדי למחות נגד הנשיא. הכומר פיקרדל/AP

הכומר, שמסייע בתיעוד מעשי ההרג ללא משפט של חשודים בסחר ובשימוש בסמים עוד מהימים שבהם דוטרטה היה ראש עיר, הבטיח להמשיך לבקר את מעשי ההרג. הוא אמר גם כי הוא מוכן להעיד אם יידרש בפני בית הדין הפלילי הבינלאומי, הבוחן תלונה שהוגשה נגד דוטרטה.

"לא יכולתי לנסוע באופנוע, לרוץ או לצעוד בשל החששות לביטחוני", סיפר הכומר, בן 63, במייל ששלח בתגובה לשאלות בנושא, שאותו חשף לראשונה בבלוג הפרטי שלו. "התרחקתי למנזק מבודד יותר כדי שיחידת המוות לא תגיע אליי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בוחן נשק, 28 ביוני 2017. רויטרס
אלפי חשודים בסמים נהרגו בתקופת ממשלתו. דוטרטה/רויטרס

דוטרטה מכחיש כי הוא אפשר הוצאות להורג ללא משפט בקמפיין שלו נגד השימוש והסחר בסמים, שלפי נתוני המשטרה, גבה את חייהם של כ-4,500 חשודים מאז תחילת כהונתו באמצע 2016. ארגוני זכויות אדם בינלאומיים סותרים את הנתונים האלו ואומרים כי מניין הקורבנות, הכולל ילדים ואזרחים חפים מפשע, גבוה בהרבה. חלקם, לפי הטענות, הופללו על ידי המשטרה לאחר ההרג הלא מוצדק שלהם.

דובר מטעם נשיא הפיליפינים אמר כי פיקרדל צריך למלא עצומה לבית המשפט העליון "אם יש בסיס לחששות שלו", על בסיס הליך שאמור להגן על זכויות אדם אם מישהו חש מאוים על ידי כוחות הממשלה.

הכומר זכה לתשומת לב בזכות מסע חוצה המדינה שעשה באופנוע כדי למחות נגד הקמפיין של דוטרטה ולקדם שיחות שלום עם הקומוניסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully