וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור באירלנד: מבקש מחילה על הבגידה שחשים קורבנות פרשות המין

26.8.2018 / 18:38

פרנציסקוס המשיך במסעו במדינה הקתולית, שהתרחקה מהדת בשל עשרות שנים של שערוריות. "נוצלו ונותרו מצולקים", תיאר את הילדים שהופרדו מאימותיהם הלא נשואות. למרות מאמציו לנקות את שמה של הכנסייה, הוא מואשם בכך שטייח מידע על בכיר קתולי בארה"ב שתקף מינית ילדים

האפיפיור פרנציסקוס גינה תקיפה של נערים בידי כמרים באירלנד/צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

האפיפיור פרנציסקוס ביקש היום (ראשון) מחילה על "הבגידה" שחשים קורבנות שערוריות המין של הכנסייה הקתולית במהלך ביקורו באירלנד. זאת במקביל לטענות שעלו היום לכך שהוא טייח עדויות על ניצול מיני על ידי קרדינל אמריקני בכיר במשך שנים. זהו ביקור ראשון של אפיפיור באירלנד זה כמעט 40 שנה.

"איש מאתנו לא יכול שלא לנוע באי-נוחות משמיעת סיפוריהם של אנשים צעירים שסבלו מניצול, שנשדדו מתמימותם ונותרו מצולקים", אמר הבוקר פרנציסקוס בפני קהל של עשרות אלפי מאמינים במקדש נוק שבמערב אירלנד. "הפצע הפתוח הזה מאתגר אותנו להיות נחושים והחלטיים במרדף אחרי האמת והצדק. אני מתחנן למחילה עבור החטאים האלו ועבור הסקנדל והבגידה שחשים רבים במשפחתו של האל", הוסיף לקול מחיאות כפיים מהקהל.

לקריאה נוספת בנושא
האפיפיור בביקור באירלנד: "הפגיעה המינית בילדים היא בושה לכנסייה"

האפיפיור פרנציסקוס במקדש נוק, אירלנד, 26 באוגוסט 2018. רויטרס
השפעה של הקתוליות באירלנד פחתה. האפיפיור, היום/רויטרס

האפיפיור גם גינה את היחס של המסדרים הקתוליים אל ילדים של אימהות לא נשואות. אלו, לדבריו, "הופרדו מאמותיהן, ננטשו ונותרו עם זיכרונות כאובים". זאת ככל הנראה בהתייחסותו לבתים שהפעילה הכנסייה עד שנות ה-90, שאליהם נשלחו עשרות אלפי נשים הרות, כולל קורבנות אונס. רבים מהילדים אומצו, ובמהלך שנות ה-30 עד ה-50, אותם ילדים סבל ומשיעור תמותה גבוה יותר בהשוואה לאלו שנולדו להורים נשואים.

חלק מאלו שהגיעו לכפר בבוקר הערפילי אמרו כי יש לתת לאפיפיור הזדמנות להתמודד עם פרשות המין שזעזעו את הכנסייה במשך עשורים. "הוא מנסה את הטוב ביותר שלו", אמרה כרמל ליין, שהגיעה ממחוז לונגפורד כדי להשתתף באירוע.

עם זאת, הלחץ על האפיפיור גבר היום אחרי שבכיר לשעבר בוותיקון האשים אותו בכך שהוא ידע על עבירות מין שביצע קרדינל אמריקני במשך חמש שנים לפני שקיבל את התפטרותו בחודש שעבר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הפגנה נגד ביקור האפיפיור פרנציסקוס בדבלין, אירלנד, 26 באוגוסט 2018. רויטרס
"הוא לא היה צריך להגיע". הפגנה נגד ביקורו של האפיפיור בדבלין/רויטרס

בשלוש השנים האחרונות, אזרחי אירלנד אישרו במשאלי עם את הזכות להפלות ולנישואים חד-מיניים, בניגוד לעמדת הכנסייה. הירידה בהשפעתה הומחשה בגודל הקהל שיצא לפגוש את פרנציסקוס, בהשוואה לביקור האחרון של אפיפיור באי, אז כשלושת רבעי מהאוכלוסייה של אירלנד קיבלה את פניו של יוחנן פאולוס ה-2.

אתמול גם נרשמו הפגנות ספונטניות בדבלין נגד ביקורו של פרנציסקוס. "לנוכח הסבל שרבים באירלנד חשים היום עד כדי כך שהם לא יכולים לתפקד, הוא לא היה צריך להגיע", אמרה ליסה, שהזדהתה רק בשמה הפרטי.

למרות זאת, כחצי מיליון מאמינים צפויים לזרום מכל רחבי המדינה כדי להשתתף במיסה בפארק פיניקס בעיר.

"בהתחשב במה שקורה עם צעירים רבים, שלא מגיעים למיסה בשל השערוריות, אני מקווה שהאפיפיור פררנציסקוס יוכל למשוך אותם שוב", אמרה סלין היל, בת 57, שקמה בשעה 3:00 כדי להגיע עם בעלה קירן מפורטסטיוראט שבצפון אירלנד למיסה בדבלין.

מאמינים בפארק פיניקס, דבלין, אירלנד, לקראת מיסה של האפיפיור פרנציסקוס, 26 באוגוסט 2018. רויטרס
מאמינים במיסה בפארק פיניקס בדבלין, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully