וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: שר הפנים מנע כניסת מהגרים, וייחקר בחשד לחטיפה

המשבר המתמשך בין הממשלה הפופוליסטית ברומא לאיחוד האירופי הוביל לעוד ימים של יסורים עבור כ-150 מהגרים, שהיו תקועים חמישה ימים בסיציליה. סלביני, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני, הודה לכנסייה שהסכימה לקלוט את רובם. "בושה שחוקרים אותי על שהגנתי על זכויות האיטלקים"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

איטליה שחררה היום (ראשון) את כל 150 המהגרים שהיו תקועים בספינת סיוע במשך חמישה ימים בנמל בסיציליה של מתיחות בין הממשלה הפופוליסטית ברומא לבין האיחוד האירופי. זאת בזמן שנפתחה חקירה נגד סגן ראש הממשלה ושר הפנים מתאו סלביני, שמוביל קו תקיף נגד ההגירה.

המהגרים, רובם מאריתריאה, הוחזקו על הספינה "דיקיוטי" בנמל העיר קטניה מאז יום שני, מאחר שהממשלה סירבה לאפשר להם לרדת מהספינה עד שמדינות אחרות באיחוד יסיכמו לקלוט חלק מהם. אתמול הורו הרופאים ל-16 מהגרים לרדת מהסיפון בתום בדיקות של משרד הבריאות ושל הצלב האדום. מוקדם יותר השבוע הורשו 27 קטינים שהיו ללא ליווי ו-13 חולים להיכנס לשטחה של איטליה.

לקריאה נוספת בנושא
כל כך הרבה אויבים, כל כך הרבה כבוד: סיפורה של הממשלה הכי ימנית במערב אירופה

מהגרים יורדים מספינת המהגרים דיקוטי בחופי קטניה שבסיציליה ב-22 באוגוסט 2018. רויטרס
גם אירלנד ואלבניה הסכימו לחלוק בנטל. המהגרים בסיציליה/רויטרס

סלביני, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני "הליגה", אמר כי אלבניה ואירלנד הסכימו לקלוט 20 מהגרים כל אחד, והיתר ייקלטו על ידי 25 כנסיות באיטליה "ללא עלות" למשלם המסים האיטלקי. "הכנסייה פתחה את הלב שלה ואת הארנק שלה", אמר סלביני בעצרת תמיכה בעיר פינזולו שבצפון איטליה אתמול בערב.

הוא גם הכריז כי הוא נמצא תחת חקירה של תובע מסיציליה בחשד לניצול לרעה של תפקידו, חטיפה ומעצר בלתי-חוקי. "להיחקר רק כי הגנתי על זכויות האיטלקים זו בושה", אמר.

תחת חוקי האיחוד, על מבקשי מקלט להגיש את בקשתם במדינה שאליהם הגיעו, אך תחת הממשלה החדשה הקשיחה איטליה את המגבלות והיא מונעת מספינות סיוע לעגון בנמליה. יותר מ-650 אלף מהגרים הגיעו לחופיה של איטליה מאז 2014, ועל אף שהמספרים ירדו בצורה דדרמטית בשנה שעברה, רומא דורשת ממדינות נוספות בגוש לשאת בנטל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מתאו סלביני, שר הפנים וסגן ראש ממשלת איטליה, בדרכו להלוויה של קורבנות התמוטטות הגשר בגנואה, איטליה 18 באוגוסט 2018. רויטרס
התביעה בסיציליה פתחה בחקירה נגדו. סלביני/רויטרס

אתמול קרא האו"ם לכל הצדדים להתנהג בהגיון אחרי שיום לפני כן הסתיימו שיחות בין נציגי עשר מדינות אירופיות ללא פתרון.

"אנשים מפוחדים, שייתכן זקוקים להגנה בינלאומית, לא צריכים להיתפס בעין הסערה של הפוליטיקה", מסרה סוכנות הפליטים של האו"ם. הסוכנות קראה לחברות האיחוד להציע "בדחיפות" מקומות שיקלטו את המהגרים, בהתאם להסכם פסגת האיחוד ביוני, ובמקביל דחק באיטליה "לאפשר להם מידית לרדת מהסיפון".

רומא סירבה להתפשר, חרף ביקורת חריפה מצד ארגוני זכויות אדם והאופוזיציה, כשסלביני תיאר את המתקפות נגדו כ"אות של כבוד".

הסיוע היחיד מתוך הגוש הוצע אתמול על ידי אירלנד, אחרי שאלבניה, שאינה חברה באיחוד, הסכימה לקלוט 20 מהם. משרד החוץ ברומא שיבח את אלבניה ואמר כי זהו "צעד של סולידריות וחברות שאיטליה מעריכה מאוד".

ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה תקף את האיחוד בשל "חוסר התמיכה" שלו ברומא ואיים כי ממשלתו עשויה שלא לתמוך בתקציב הרב-שנתי של הגוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully