וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המהגרים בדרום אמריקה: פרו הגבילה כניסה של אזרחי ונצואלה

לימה הורתה כי מעתה יידרשו המהגרים להציג דרכונים ולא להסתפק בתעודות זהות. צעדים דומים באקוודור בוטלו בהוראת בית משפט. האו"ם מזהיר: היבשת עומדת בפני משבר דומה לזה שפקד את אירופה ב-2015

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

פרו יישמה היום (שבת) שורת צעדים חדשים להגבלת מספר המהגרים מוונצואלה, שיידרשו מעתה להציג דרכונים בגבול ולא יוכלו להסתפק עוד בתעודות זהות. ילדים, נשים בהיריון ומבוגרים פטורים מהמגבלות, שהוטלו גם באקוודור בשבוע שעבר אך בוטלו על ידי בית משפט. זאת בטענה שהן מפרות הסכם אזורי המאפשר תנועה חופשית של אנשים.

גל ההגירה מוונצואלה התגבר בחודשים האחרונים בגלל מחסור חמור בתרופות ובמזון בארצם, הסובלת ממשבר כלכלי ופוליטי חריף תחת שלטונו של הנשיא הסוציאליסטי ניקולס מדורו. האו"ם הקים צוות מיוחד לתיאום התגובה האזורית, וסוכנות ההגירה שלו מזהירה כי היבשת עומד בפני משבר הדומה לזה שפקד את הים התיכון ב-2015.

"זהו רגע משבר שראינו במקומות אחרים בעולם, במיוחד בים התיכון", אמר לכתבים דובר הסוכנות, ג'ואל מילמן. לדבריו, המגבלות שהוטלו בגבול יחד עם מעשי אלימות נגד מהגרים מוונצואלה בברזיל בשבוע שעבר הם סימן מוקדם לכך שהאזור זקוק לסיוע. "מצב קשה עלול להפוך למשבר במהירות ועלינו להיות מוכנים", הוסיף.

לקריאה נוספת בנושא
משבר מהגרים בדרום אמריקה: אלפי אזרחי ונצואלה תקועים בקולומביה

ילדי מהגרים מונצואלה ממתינם לקראת רישום כניסתם לאקוודור 18 באוגוסט 2018. רויטרס
ילדים מוונצואלה במעבר הגבול בין קולומביה לאקוודור, בשבוע שעבר/רויטרס

פרו, שכלכלתה נהנית מאחד משיעורי הצמיחה הגבוהים ביותר באזור, הפכה ליעד מועדף על המהגרים מוונצואלה, שמנסים להגיע לשטחה דרך קולומביה ואקוודור. ביום שישי נהרו רבים לגבול פרו, ואקוודור יצרה "מסדרון הומניטרי" כשסיפקה אוטובוסים להעברת המהגרים דרך שטחה.

ראש ממשלת פרו, סזר וילנואבה אמר כי לימה אינה "סוגרת את הדלת" בפני המהגרים. לדבריו, הצעדים החדשים הכרחיים מאחר שתעודות זהות ניתנות לזיוף בקלות. בפרו כבר שוהים כ-400 אלף מהגרים מוונצואלה, רובם הגיעו אליה בשנה החולפת.

"היינו בדרכים במשך חמישה ימים, נסענו באוטובוס וראינו אנשים, מוונצואלה, הולכים לאורך הכביש", אמר ג'ונת'ן זמברנו, בן 18, לסוכנות הידיעות הצרפתית.

בחודש הבא תארח אקוודור, שאל שטחה נכנסו השנה יותר מחצי מיליון אזרחי ונצואלה, פסגה אזורית של 13 מדינות. בהן יהיו גם קולומביה, שאליה נכנסו יותר ממיליון ונצואלים ב-15 החודשים האחרונים, וברזיל, שניסתה לסגור זמנית את הגבול עם ונצואלה, אולם גם מהלך זה בוטל על ידי בית משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully