וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר מהגרים בדרום אמריקה: אלפי אזרחי ונצואלה תקועים בקולומביה

אחרי שאקוודור ופרו הודיעו כי לא יאפשרו עוד למהגרים להיכנס לשטחן ללא דרכונים, רבים נותרו ללא מוצא. בבוגוטה מתנגדים למהלך, אך המתיחות מורגשת גם בברזיל, שבה תקפו מקומיים מהגרים ושרפו את חפציהם. יותר ממיליון איש נמלטו מוונצואלה לקולומביה ב-15 החודשים האחרונים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אקוודור הפסיקה לאפשר למהגרים מוונצואלה להיכנס לשטחה ללא דרכון, ועתה אלפים מהם תקועים בקולומביה השכנה. גם פרו הצטרפה למהלך, שיקשה על אזרחי המדינה השרויה במשבר פוליטי וכלכלי עמוק להמשיך ליעדם מקולומביה. בוגוטה מחתה על המהלך, שלדבריה יותיר אנשים פגיעים רבים לכודים בגבולה.

לפי ההערכות, יותר ממיליון מהגרים מוונצואלה הגיעו לקולומביה ב-15 החודשים האחרונים. יותר מ-4,000 מהם מגיעים לגבול עם אקוודור מדי יום. המגבלות החדשות שהטילה הממשלה בקיטו נכנסו אתמול לתוקף, ואילו אלו של לימה ייושמו החל מ-25 בחודש.

מהגרים מוונצואלה בקולומביה ממתנים בתור להירשם בביקורת גבול עם אקוודור, 18 באוגוסט 2018. רויטרס
מהגרים תקועים בגבול בין קולומביה לאקוודור, אתמול/רויטרס

השגת דרכונים בוונצואלה, שסובלת מהאינפלציה הגבוהה ביותר בעולם וממסור במזון ובתרופות, הפכה למשימה קשה ורבים מהמהגרים נושאים עמם רק תעודות זהות.

גבריאל מלוולטה, מכונאי בן 50, עזב את ונצואלה לפני כמה ימים במטרה להגיע ללימה דרך אקוודור. הוא מחזיק בדרכון, אך לארוסתו יאני יש רק תעודת זהות. "אני לא ידוע מה נעשה, אבל אנחנו לא יכולים לחזור", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס מאוהל של הצלב האדום במעבר הגבול רומיצ'קה. "אני לא מחזיר את הארוסה שלי אל הרעב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מהגרים מוונצואלה בקולומביה רצים לגבול עם אקוודור, 18 באוגוסט 2018. רויטרס
מהגרים מוונצואלה רצים לעבר הגבול, אתמול/רויטרס

גם ברזיל, שגובלת בוונצואלה, מודאגת ממשבר המהגרים המחריף, ומוקדם יותר החודש סגרה באופן זמני את הגבול. אתמול נרשמה תקרית אלימה בעיר פקרימה, כשתושבים זועמים תקפו מחנות אוהלים של מהגרים מוונצואלה. זאת אחרי מחאה בעיר נגד שוד של בעלי מסעדה, שהותקף ונשדד על ידי מהגרים.

בעקבות זאת, מאות מהם נמלטו בחזרה מעבר לגבול והתושבים המקומיים שרפו את החפצים שהם הותירו מאחור. מהצד השני, דווח על כך שמכוניות של אזרחים ברזילאים הותקפו על ידי תושבים בוונצואלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully