וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיקת שיחות וטשטוש השתייה: כך שיבש הנאשם בדריסת הנער את חקירתו

23.8.2018 / 21:08

מלבד עבירת ההריגה המיוחסת לאליהו בר זכאי, שהואשם בדריסתו למוות של אילון שלו-אמסלם בן ה-13, הוא נאשם בשורת מעשים שנועדו לטשטש את צעדיו. בין היתר, ניסה לכאורה להעלים את שאריות האלכוהול מגופו וביקש מחברו למסור עדות שקר

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

כתב האישום שהוגש הבוקר (חמישי) נגד אליהו בר זכאי, בן 23 מירושלים, מתאר בפירוט את ליל השתייה - ממסיבה למסיבה ובדרך לעוד אחת - שהסתיים בפגיעה הקטלנית בנער אילון שלו-אמסלם בן ה-13. אך מלבד הריגת הנער, בר זכאי נאשם גם בשורת מעשים שנועדו, לכאורה, לטשטש את מעשיו.

מיד לאחר התאונה, לפי כתב האישום שהגיש עו"ד ארז ריכטנברג מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), יצא בר זכאי מרכבו, והתקשר לאחד מהחברים איתו בילה לפני כן. הוא אמר לו בלחש, כדי שאנשים שהגיעו לזירה לא ישמעו: "תקשיב, אני מסטול מת, תביא לי מים...הבן אדם פה גוסס... תבוא לפה מהר". הוא עשה זאת, לפי הפרקליטות, כדי להעלים את סימני האלכוהול מגופו.

הארכת המעצר של הנהג שדרס את אילון שלו אמסלם, 29 ביולי 2018. ניב אהרונסון
בר זכאי בבית המשפט, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

בהמשך, כשראה בר זכאי שחברו לא מגיע, ביקש מים מפקח עיריית תל-אביב-יפו שהגיע למקום. הפקח נתן לו בקבוק ליטר וחצי - והוא שתה את כולו וביקש בקבוק נוסף. הפקח, שהחל לחשוד, סירב. לאחר מכן התקשר שוב לחברו, וביקש ממנו למסור עדות שקר, כשאמר: "תקשיב לי שנייה. לא שתינו, אף אחד לא שתה, הכול בסדר, תבוא לפה, פינו פה שני אנשים לבית חולים". בזמן שנכח בזירת התאונה, ניסה בר זכאי להקיא כדי לטשטש את סימני האלכוהול. הוא עדכן בכך את חברו, שיעץ לו לאכול סוכריית מנטוס, ככל הנראה כדי להסתיר לפחות את ריח המשקה.

בשלב מסוים נזכר בר זכאי כי בטלפון שלו הותקנה אפליקציה שמקליטה את כל שיחות הטלפון, ומחק אותה. עם זאת, מבקשת המעצר שהוגשה היום לבית המשפט עולה כי השיחות שהוקלטו נמצאות בידי השוטרים, כך שניתן להניח שלמרות המחיקה - הצליחו לשחזר את תוכן המכשיר.

בנוסף, נטען בכתב האישום, התבקש בר זכאי על ידי שוטרים לבצע בדיקת ינשוף. בתגובה, הוא נמנע מלתת דגימת אוויר מספקת, ובכך הכשיל את הבדיקה ארבע פעמים. כשהתבקש לבצע בדיקת דם לצורך איתור אלכוהול - הוא סירב.
בשל התנהגותו לאחר התאונה נאשם בר זכאי גם בעבירות של שיבוש הליכי משפט, ניסיון להשמדת ראיה והדחה בחקירה. סנגורו, עו"ד אורי קינן, אמר הבוקר לאחר הגשת כתב האישום כי יוכל להתייחס לדברים רק לאחר שיקבל לידיו את חומר הראיות וילמד אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully