וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת: נתניהו הודיע שהוא "סומך על כץ עם הפתרון למשבר"

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הוא שם מבטחו בשר התחבורה שימצא את הפתרון המיטבי לטיפול בעבודות על הגשר בתל אביב. מנכ"ל העירייה שיגר מכתב לחברת נתיבי איילון בדרישה לביצוע העבודות: "אין החברה רשאית להיכנע ללחץ פוליטי"

עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו סומך על שר התחבורה ישראל כץ שיטפל בנושא העבודות על גשר יהודית בתל אביב וימצא את הפתרון המיטבי - כך נמסר הערב (חמישי) מלשכת נתניהו.

בתוך כך, מנכ"ל עיריית תל אביב מנחם לייבה שיגר היום מכתב למנכ"ל חברת נתיבי איילון ובו דרש כי החברה תעמוד בהתחייבויותיה ותסיים את העבודות המדוברות עד 31 באוגוסט. במכתב ציין לייבה כי לשר התחבורה אין סמכות להורות על עצירת העבודות, וכי עצם עצירתן בידי החברה בעקבות הוראת כץ היא עבירה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה היום 3 ביולי 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
כץ ונתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

עוד צוין במכתבו של מנכ"ל העירייה כי נעשו הכנות והתאמות לקראת העבודות המדוברות, וכי ההחלטה לא לקיים את העבודות נעשתה בעקבות "התערבות שר התחבורה החסר כל היכרות מקצועית עם העניין. למען הסר ספק, נציין את המובן מאליו, שאין חברת נתיבי איילון בע"מ רשאית להיכנע ללחצים פוליטיים, ועליה לפעול כמצווה עליה בדין", נכתב. "בניית הגשר כפי שתוכנן בעלות של 70 מיליון שקלים הממומנים בידי העירייה נועדה לרווחת הציבור. העירייה לא תשלים עם עיכובים לא ענייניים בהשלמת הגשר והעמדתו לרשות הציבור".

מחברת נתיבי איילון נמסר בתגובה למכתבה של עיריית תל אביב כי "משרד התחבורה הנחה אותנו לבחון החלופות, ואנו פועלים בהתאם".

כץ הודיע אתמול על הקפאת העבודות להקמת גשר יהודית בנתיבי איילון בעקבות לחץ החרדים, זאת מאחר שהעבודות תוכננו להתקיים במשך שישה סופי שבוע. השר ציין כי ההודעה שפרסמה עיריית תל אביב באמצעות חברת נתיבי אילון על סגירת הנתיבים למשך שישה סופי שבוע היא "הודעה מקוממת ומיותרת".

עוד באותו נושא

לחץ החרדים עבד: השר כץ הורה להקפיא את העבודות על גשר יהודית בשבת

לכתבה המלאה
עבודות בגשר יהודית, נתיבי איילון, תל אביב, 23 באוגוסט 2018. ניב אהרונסון
העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב/ניב אהרונסון

השר כץ הורה לחברת "נתיבי איילון", המבצעת את המיזם עבור העירייה להקפיא את העבודות להקמת הגשר ולהגיש לו בהקדם תכנית לביצוע העבודות בדרכים אחרות, כולל במהלך שעות הלילה המאוחרות. לדבריו, כך נעשו הדברים במקרים קודמים וכי כך נהוג גם ברחבי העולם. כץ אף נימק את החלטתו בכך שאופן ביצוע העבודות, כפי שנבחר על ידי העירייה, נראה כבעייתי ועלול לפגוע פגיעה קשה ולא מידתית בכלל הציבור במהלך סופי השבוע.

מחאת החרדים התעוררה לאחר פרסום הודעת עיריית תל אביב, ושלשום הודיעו ראשי יהדות התורה כי הם מתכננים לפרסם מחאה נגד הכוונה לערוך בחודשים הקרובים עבודות בשבת לצורך הקמת הגשר. מחאת החרדים התפרסמה בביטאונים המפלגתיים וגורם ביהדות התורה אמר כי "תועבר בהמשך דרישה לראש הממשלה, לשר התחבורה ולשר העבודה והרווחה למנוע את קיום העבודות". המחאה התפרסמה בביטאונים ובעיתונים חרדיים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully