וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולטון: ארה"ב ורוסיה חולקות את הרצון להוצאת איראן מסוריה

23.8.2018 / 17:02

היועץ לביטחון לאומי של טראמפ אמר לאחר פגישתו עם מקבילו הרוסי בז'נבה כי הם דנו בהוצאות הכוחות איראניים דרך "שורת צעדים". הוא גם הזהיר אותו מהתערבות אפשרית של מוסקבה בבחירות בנובמבר, סוגיה שמנעה הצהרה משותפת של השניים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון בולטון, אמר היום (חמישי) כי ארצות הברית ורוסיה חולקות את הרצון להוצאת הכוחות האיראניים מסוריה. בתום פגישה עם מקבילו הרוסי, ניקולאי פטרושב, בז'נבה, אמר כי השניים דנו ב"שורת צעדים" להשלמת המהלך. עם זאת, הם לא מסרו הצהרה משותפת בשל מחלוקות על המעורבות הרוסית בבחירות בארצות הברית.

בולטון אמר כי העלה גם את נושא הסנקציות שהושתו מחדש על איראן בתחילת החודש, אחרי שהנשיא דונלד טראמפ החליט לפרוש מהסכם הגרעין. לדבריו, עמיתו הרוסי לא ביקש כי וושינגטון תעניק חריגות למוסקבה וכי "ברור שהסנקציות נכנסות לתוקף".

עוד אמר בולטון כי הוא הזהיר את עמיתו מפני התערבות אפשרית של הקרמלין בבחירות הקרובות לקונגרס. רוסיה מכחישה שהיא אחראית לשורת מתקפות סייבר נגד מטרות פוליטיות ואחרות בארצות הברית, אך סוכנויות המודיעין האמריקניות קבעו שהיא אחראית לפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית ושל הילרי קלינטון ב-2016.

לקריאה נוספת בנושא
יועצו של טראמפ: פוטין הודה שאין בכוחו להוציא את איראן מסוריה

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון במהלך מסע"ת לפני פגישתו עם מקבילו הרוסי ניקולאי פטרושב בז'נבה, שוויץ 23 באוגוסט 2018. רויטרס
הזהיר את רוסיה מהתערבות בבחירות. בולטון, היום/רויטרס

פטרושב אמר כי השניים הגיעו להבנות על חידוש קווי התקשורת בין משרדי החוץ וההגנה והמטה הכללי של שתי המדינות, שיחסיהן התדרדרו בשל שורת מחלוקות, בראשן ההתערבות הרוסית בבחירות 2016 והסכסוכים בסוריה ובאוקראינה.

לדבריו, הם דנו בנושאים הללו, כמו גם בבקרה על הנשק הגרעיני של שתי המעצמות. הוא הוסיף כי לא נקבע מועד לפגישה חדשה עם בולטון, אך הדגיש כי נציגים אמריקנים מוזמנים למוסקבה או לכל עיר אחרת ברוסיה כדי להמשיך בשיחות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך מסע"ת במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד 16 ביולי 2018. רויטרס
פוטין וטראמפ בפסגה בהלסינקי בחודש שעבר/רויטרס

בולטון הגיע לז'נבה אחרי ביקור בישראל, שבו עסק ממושכות באיום האיראני.

ארצות הברית מפעילה לחץ על איראן במטרה להושיב אותה לשולחן המשא ומתן על הסכם גרעין חדש, שיכלול גם מגבלות על תכנית הטילים שלה ועל מעורבותה בסכסוכים באזור. איראן דוחה זאת על הסף, בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully