וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

249 קמ"ש, 50 סנטימטרים של גשם: הוואי מתכוננת לסופת ההוריקן "ליין"

22.8.2018 / 18:40

מרכז חיזוי ההוריקנים הלאומי בארה"ב הזהיר את 1.4 מיליון תושבי מדינת האיים מפגיעת הסופה בדרגה 4, העלולה להיות העוצמתית ביותר בתולדותיה. זאת, בעוד שהשיקום מנזקי התפרצות הר הגעש קילוואה עדיין לא הסתיים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש
סופת ההוריקן ליין המתקרבת להוואי - תמונת לוויין, 22 באוגוסט 2018. רויטרס
תמונת לוויין של הוריקן "ליין", היום/רויטרס

סופת הוריקן בדרגה 4 עושה את דרכה מאז הבוקר (רביעי) אל חופי הוואי. השירות המטאורולוגי של ארצות הברית הזהיר כי הסופה עלולה להיות העוצמתית ביותר שהיכתה אי פעם במדינה, ש-1.4 מיליון תושביה -המתמודדים עדיין עם השלכות התפרצות הר הגעש קילוואה לפני שלושה חודשים - החלו בקניית מוצרי יסוד ובתדלוק מכוניותיהם כחלק מההכנות לקראתה.

הוריקן "ליין" מגיעה על פי הערכות מרכז החיזוי הלאומי להוריקנים למהירות של 249 קילומטרים בשעה ועלולה להוריד באזורים רבים מהאי גשמים שיגיעו למפלס של 50 סנטימטרים. בשעות הצהריים (שעון ישראל) הייתה הסופה במרחק כ-500 קילומטרים מדרום למדינה - אך היא צפויה להגיע לצפונו של האי הדרומי ביותר בקבוצת האיים המרכיבים את הוואי.

עובדי אתר סירות קאנו בהונולולו נערכים לסופת ההוריקן ליין המתקרבת להוואי, 22 באוגוסט 2018. רויטרס
בעלת אתר שיט בהונולולו קושרת סירות קאנו לקראת הגעת הסופה, היום/רויטרס

מרכז החיזוי התריע מפני פגיעת הסופה ומפני הצפות באיים מאווי, לאנאי ומולוקאי וכן מהשלכותיה על פסגות ההרים באיים הנוספים. הסופה צפויה לעבור בימים הקרובים דרך האיים השונים במדינה ועל פי האזהרה שפרסם המרכז ישנה סכנת חיים באזורים רבים "ללא קשר לנתיב התקדמותה המדויק של הסופה".

בשנת 1982 נרשמה הפגיעה הקטלנית ביותר של הוריקן בהוואי, כשהסופה "איניקי" בדרגה 4 פגעה באי קאוואי וגרמה למותם של שישה בני אדם. הסופה הותירה הרס רב בנתיבה והחריבה או הסבה נזק משמעותי ליותר מ-14 אלף בתי מגורים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא לתושבים הגרים בנתיבה הפוטנציאלי של הסופה "להתכונן ולהישמע לעצת הרשויות". טראמפ שיתף סרטון הנחיות של הסוכנות למצבי חירום וקרא לתושבים "שמרו על עצמכם".

מתוך חשבון הטוויטר של טראמפ:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully