וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים אחרי שרידים בים: הטיל שבו התגאה פוטין לא מפסיק לפשל

דוח מודיעין אמריקני שנחשף ב-CNBC העלה כי רוסיה מתכננת לחפש את השרידים של הטיל, שהתרסק בים ברנץ, ועלול לפלוט חומר רדיואקטיבי. עוד דווח כי הטיל, שלטענת נשיא רוסיה בעל טווח בלתי-מוגבל, התרסק בכל ארבעת הניסויים שלו, אחרי שעבר מרחקים קצרים

צילום מטוויטר, עריכה: ניב מעוז

שרידי טיל גרעיני ששיגרה רוסיה בשנה שעברה נחתו בים בעקבות הניסוי הכושל - כך דיווחה אתמול (שלישי) רשת CNBC. לפי גורמים המעורים בדוח מודיעיני אמריקני, מוסקבה מתכוננת להשיב את אותם שרידים, שנחתו בים ברנטס, ששוכן מצפון לנורבגיה ורוסיה.

המבצע, כך דווח, יכלול שלושה כלי שיט, בהם אחד עם ציוד להסרת חומרים רדיואקטיביים מליבת הטיל. אין לוח זמנים לתחילת המשימה, לפי אותם גורמים. בדוח לא הוזכרה אפשרות של סכנה בריאותית או סביבתית בשל הניסוי הכושל, שבוצע בנובמבר, אך החומר הרדיואקטיבי עלול לדלוף.

לקריאה נוספת בנושא
פוטין: מפתחים נשק גרעיני חדש שאינו ניתן ליירוט - ויכול להגיע לכל מקום

נשיא רוסיה פוטין ושר ההגנה שויגו, דצמבר 2017. AP
בקרמלין לחצו על הניסויים. פוטין ושר ההגנה שויגו, בשנה שעברה/AP

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חשף את הטיל במרץ, והתרברב כי יש לו טווח בלתי-מוגבל. עם זאת, בכל ארבעת הניסויים בו, שנערכו בין נובמבר לפברואר, הטיל התרסק. לפי ההערכות האמריקניות, הניסוי הארוך ביותר נמשך שתי דקות, והטיל הצליח לעבור כ-35 ק"מ לפני שאיבד שליטה והתרסק. הניסוי הקצר ביותר היה ארבע שניות, אחרי מרחק של כשמונה ק"מ.

הטיל, שפותח מאז תחילת העשור שעבר, ככל הנראה משתמש במנוע המונע בדלק לשיגור לפני שהוא עובר למנוע גרעיני. לפי הגורמים, הניסויים הראו כי אין הצתה של המנוע הגרעיני בטילי השיוט, ולכן הטילים אינם יכולים להגיע למרחק הבלתי-מוגבל שבו התגאה פוטין. עוד דווח כי הניסויים בוצעו חרף התנגדות המהנדסים, שסברו כי המערכת עוד בחיתוליה, בשל לחץ מהקרמלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully