וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרת הביתה: החסידה השחורה ששבה לישראל לאחר 16 שנה

19.8.2018 / 22:54

ב-2002 סומנה חסידה שחורה סמוך לכפר רופין ומאז לא נצפתה בישראל שוב. אתמול הבחין הצפר טוביה קאהן בסימון מיוחד על רגלה של אחת החסידות שזהה לסימון שהוטבע לפני 16 שנה. "זה מרגש מאוד" סיפר

חסידה שחורה המזוהה כ ME00 על רגלה, כפר רופין, 18 באוגוסט 2018. טוביה קהאן, מערכת וואלה! NEWS
שבה לארץ אחרי 16 שנה/מערכת וואלה! NEWS, טוביה קהאן

לפני 16 שנה נלכדה חסידה שחורה ברשת הגנה בבריכות דייג סמוך לכפר רופין. צפרים שהבחינו בה חילצו אותה מהרשת ולאחר מכן הניחו על רגלה טבעת שתאפשר לעקוב בהמשך אחר תנועותיה אך מאז לא נצפתה בישראל. אתמול (שבת), מבין שלל החסידות השחורות שנדדו בבקעת בית שאן, הבחין הצפר טוביה קאהן בסימון מיוחד על רגלה של אחת החסידות - אותו סימון שהוטבע בשנת 2002.

"יתכן שהיא שבה וביקרה בישראל ויתכן שלא, אין לנו תשובה לכך", אמר קאהן, מרכז תחום צפרות והדרכה במרכז הצפרות "מקור החסידה" שבכפר רופין. לאחר שראה קאהן את הסימון על החסידה הוא שלח את התמונה ליוסף כיאט, מרכז הטיבוע הישראלי של החברה להגנת הטבע ולאחר בדיקה אישר כי זאת אותה החסידה שטובעה לפני 16 שנה בכפר רופין ולאחר מכן שוחררה חזרה לטבע. מבדיקה מעמיקה שערך כיאט נמצא עוד כי בחודש אפריל השנה תועדה אותה חסידה בקן שלה בצפון-מערב אוקראינה, באמצעות מצלמת וידאו זעירה שהותקנה בסמוך לקן.

עוד וואלה! NEWS
בעלה של עדן בן זקן חשוד בהעלמת מס של יותר ממיליון שקל
צבא ארה"ב: נישאר בעיראק ככל שנידרש כדי לייצב את המדינה
מפת המורשעים בישראל: יותר גברים וערבים - ופחות משכילים ועשירים

חסידה שחורה המזוהה כ ME00 על רגלה, כפר רופין, 18 באוגוסט 2018. טוביה קהאן, מערכת וואלה! NEWS
החסידה השחורה שוב בישראל/מערכת וואלה! NEWS, טוביה קהאן

"זה מרגש מאוד", אמר קאהן, "גם לפגוש בחסידה שחורה שחזרה אלינו אחרי שנים רבות כל כך וגם לזכות בתיעוד משתי תחנות במסלול חייה בחודשים האחרונים". עוד הוסיף, כי הוא ישתדל להמשיך ולעקוב אחריה בימים הקרובים, כדי לראות האם תמשיך במסלול הנדודים לאפריקה, או שתעדיף להישאר בארץ הקודש.

לדברי עמיר בלבן, מנהל מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע בירושלים, "בעבר החסידות המשיכו כולן עד אפריקה אך היום רבות מהן מנצלות את ענף המדגה שיש בישראל ונשארות כאן". לדבריו רשתות ההגנה המונחות סביב בריכות הדגים, כמו זו שבה נלכדה החסידה השחורה, מהוות סכנה גדולה עבור החסידות יחד עם סכנות נוספות בהן הן נתקלות במסלול הנדידה שלהן כמו עמודי מתח ומערכות תשתית.

בעיה קשה נוספת שמאיימת בימים אלו על אוכלוסיית החסידות השחורות נמצאת בשטחי הדגירה שלהן ביערות אירופה. לדברי בלבן הכריתה המסיבית של שטחי יער פוגעת בחסידות השחורות וכעת יש מאבק בפולין, בניסיון להציל שמורת יער גדולה. עוד הוסיף כי "טיבוע החסידות חשוב כד הוא מאפשר לעקוב אחרי החסידות ולהבין מה האם יש שינויים ומגמות שונות באוכלוסיית החסידות השחורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully