וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במצרים, גלישה סתמית באינטרנט עלולה להסתיים במאסר

סיסי חתם על חקיקה חדשה, שמאפשרת לרשויות לחסום כל אתר שיוגדר כסכנה לביטחון, וגם מי שיבקר באותם אתרים עלול להיענש. לאחרונה הגביר המשטר את מאבקו ברשתות החברתיות

עריכה: שניר דבוש

נשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי חתם על חוק המהדק את שליטת הממשלה על האינטרנט, שבמסגרתה יוכלו הרשויות לחסום אתרי אינטרנט שיוגדרו כאיום על הביטחון או על הכלכלה. גם מי שיבקר באתרים הללו יוכל להיענש ולהישלח למאסר או להיקנס.

ארגוני זכויות אדם רואים בחקיקה הזו מהלך נוסף לדיכוי האופוזיציה במדינה הערבית. לפי הארגון לחירות המחשבה והביטוי, שמושבו בקהיר, יותר מ-500 אתרים כבר נחסמו במצרים עוד לפני כניסתו של החוק לתוקף. לטענת הרשויות, הצעדים החדשים הכרחיים למאבק בחוסר היציבות והטרור שמהם סובלת מצרים מאז אירועי "האביב הערבי" ב-2011.

בחודש שעבר אישר הפרלמנט חוק, שטרם נחתם על ידי א-סיסי, הקובע כי חשבונות ברשתות החברתיות עם יותר מ-5,000 עוקבים יהיו תחת פיקוח. האינטרנט נותר אחד המקומות האחרונים שבהם אזרחי מצרים יכולים להביע את מחאתם כלפי המשטר, אחרי האיסור הכמעט גורף על הפגנות.

בחודש שעבר הזהיר ארגון משמר זכויות האדם כי מצרים הגבירה את השימוש בחוקים ללוחמה בטרור ובחוקי החירום כדי להצדיק את העמדתם לדין של עיתונאים, פעילי זכויות אדם ומתנגדי ממשל. בין אותם עצורים גם הקומיקאי שאדי אבו זאיד.

לקריאה נוספת בנושא
במקום השני בבחירות במצרים: כוכב הכדורגל מוחמד סלאח - שכלל לא התמודד

כרזת תמיכה בנשיא מצרים א-סיסי בקהיר, אפריל 2018. רויטרס
כרזת תמיכה בקהיר בא-סיסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully