וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום השני בבחירות במצרים: כוכב הכדורגל מוחמד סלאח - שכלל לא התמודד

3.4.2018 / 15:43

למצביעים לא הייתה אפשרות אמתית פרט לנשיא א-סיסי, אז הם ניצלו את הפתקים הלבנים כדי לרשום את שמו של שחקנה של ליברפול והנבחרת. מספר הקולות הפסולים היה גבוה מאלו שקיבל המתמודד היחיד של סיסי, שנחשב למועמד בובה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

אל המקום השני בבחירות לנשיאות מצרים הגיע הכדורגלן הנערץ מוחמד סלאח, על אף שבכלל לא היה בין שני המועמדים היחידים - הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, ומתחרה הדמה שהיה מולו, מוסא מוסטפא מוסא, שהצטרף למרוץ ביומו האחרון כדי לא להשאיר את א-סיסי לבדו.

שמו של סלאח, כוכב קבוצת ליברפול האנגלית ונבחרת מצרים, כלל לא הופיע על הפתקים, אך לפי הדיווחים, מצביעים רבים רשמו את שמו על פתקים לבנים במחאה על ההליך הלא דמוקרטי. כל מתחריו מתחריו הממשיים פרשו מהמרוץ או סולקו ממנו בחודשים שקדמו לבחירות, בראשם הרמטכ"ל לשעבר סאמי ענאן.

לקריאה נוספת בנושא
עם שיעור הצבעה נמוך וללא תחרות: סיסי גרף 97% בבחירות במצרים

שחקן ליברפול, מוחמד סלאח. GettyImages
נערץ על ידי אזרחי מצרים. מוחמד סלאח/GettyImages

לפי התוצאות הרשמיות, שפורסמו אתמול על ידי ועדת הבחירות המרכזית, 1.76 מיליון קולות - 7.27% מכלל הקולות - היו פסולים. לפי ההערכות כמיליון מהם נשאו את שמו של סלאח, הרבה יותר ממוסא - שקיבל רק כ-656 אלף קולות, כ-2.9%. כמו בימים של חוסני מובארק ושל רודנים ערבים אחרים, א-סיסי גרף 97% מהקולות - אבל שיעור ההצבעה היה נמוך מאוד, 41.05% בלבד, נמוך יותר מזה שנרשם בבחירות הקודמות ב-2014, אז טרחו כ-47% מבעלי זכות הבחירה לצאת לקלפיות.

היכן שכן נרשמה עלייה הייתה במספר הקולות הפסולים. ב-2014, הם היוו רק 4.07% וב-2012 3.1%. זאת הדרך שנתפסת כבטוחה ביותר למחות נגד א-סיסי, שהוביל דיכוי חריף של האופוזיציה ושל כלי תקשורת המתנגדים לו. תומכיו, מנגד, טוענים כי הוא היחיד שיכול להחזיר את היציבות למדינה, שסובלת מטלטלות רבות מאז אירועי "האביב הערבי" ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully