וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות כלי תקשורת בקמפיין נגד טראמפ: "לא אויבים של אף אחד"

אל היוזמה של ה"בוסטון גלוב" הצטרפו יותר מ-300 גופים עיתונאיים, שגינו את מתקפותיו של הנשיא נגד התקשורת. מומחים מזהירים כי דברי טראמפ מעודדים אלימות נגד עיתונאים

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

יותר מ-300 כלי תקשורת פתחו היום (חמישי) נגד מתקפותיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ובעד קידום חופש העיתונות. העיתון "בוסטון גלוב" פתח ביוזמה בשבוע שעבר, כשקרא לגינוי ארצי ל"מלחמה המלוכלכת" שמנהל הנשיא נגד התקשורת דרך ההאשטג #EnemyOfNone (לא אויבים של אף אחד).

ה"בוסטון גלוב" הבטיח לכתוב מאמר מערכת על "הסכנות שבמתקפות של הממשל על התקשורת", וביקש מאחרים להצטרף. בתחילה הגיבו בחיוב למהלך כמאה כלי תקשורת, שאליהם חברו עוד גופים עיתונאיים נוספים, כולל ה"גארדיאן" הבריטי.

היו גם כלי תקשורת שהתנערו מהקמפיין של "בוסטון גלוב". עיתון "הוול סטריט ג'ורנל" סירב להשתתף, ובמאמר של העיתונאי ג'יימס פרימן נכתב כי טראמפ זכאי לחופש ביטוי וכי הקמפיין של העיתון פועל נוגד את המטרה שלו עצמו.

טראמפ נוהג לכנות את כלי התקשורת "פייק ניוז" ותיאר עיתונאים כ"אויבי העם". מומחים של האו"ם וכלי התקשורת עצמם מזהירים כי דבריו מעודדים אלימות נגד עיתונאים.

לקריאה נוספת בנושא
בשל הביקורת: טראמפ ביטל את הסיווג הביטחוני לראש ה-CIA לשעבר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בביקור בבסיס הצבאי פורט דראם בניו יורק ב-14 באוגוסט 2018. רויטרס
מנהל "מלחמה מלוכלכת" נגד התקשורת. טראמפ/רויטרס

במאמר המערכת של ה"בוסטון גלוב", נכתב כי "העיתונאים אינם האויב" וכי התקשורת החופשית היא אחד מעקרונות היסוד האמריקניים במשך יותר מ-200 שנה.

ב"ניו יורק טיימס" נכתב "תקשורת חופשית זקוקה לכם". העיתון, יעד קבוע למתקפות מצד הנשיא, כינה את דבריו "סכנה לדמה של הדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully