וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הביקורת: טראמפ ביטל את הסיווג הביטחוני לראש ה-CIA לשעבר

16.8.2018 / 0:44

נשיא ארה"ב אמר כי ג'ון ברנן, אחד ממתנגדיו הבולטים, מתנהג בצורה "בלתי-יציבה", ולכן שלל ממנו את הפריבלגיה. הוא אף ייחס זאת לכך שהוא "הוביל" לחקירת המעורבות הרוסית. ברנן: "ניסיון לדכא את חופש הביטוי". הממשל שוקל לבטל את הסיווג לעוד שורת בכירים לשעבר

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס הודיעה אמש (רביעי) כי הבית הלבן ישלול את הסיווג הביטחוני של ראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן שנודע כמבקר חריף של הנשיא דונלד טראמפ. בנוסף לכך, סנדרס הודיעה כי הבית הלבן יבחן את הסיווג הביטחוני של מבקרים אחרים של הנשיא, ששימשו בעבר בתפקידים בכירים, כמו ראש קהילת המודיעין לשעבר ג'יימס קלאפר, ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי ואחרים.

בהצהרה מטעמו של טראמפ, שהוקראה על ידי סנדרס, אמר הנשיא כי ראש ה-CIA לשעבר מתנהג בצורה "בלתי-יציבה" ומנצל את הגישה שלו לחומר מסווג כדי "לזרוע פילוג וכאוס" ביחס לממשל, בין היתר דרך "התפרצויות פרועות" בתקשורת שבהן הוא משמיע טענות לא מבוססות והעניק "פרשנות מוטרפת". בהמשך הלילה אמר טראמפ ל"וול סטריט ג'ורנל" כי ברנן גם היה אחד מאלו שהובילו לחקירת המעורבות הרוסית.

ההחלטה הגיעה יום אחרי שברנן תקף בחריפות ציוץ של טראמפ נגד יועצת הבית הלבן לשעבר אומרוסה מניגולט-ניומן, שפרסמה ספר ביקורתי נגד הנשיא. "זה מדהים לראות באיזו תדירות אתה נכשל בלעמוד בסטנדרטיים מינימליים של הגינות, נימוס ויושר. נראה שלעולם לא תבין מה זה להיות נשיא או מה זה להיות אדם טוב, הגון וישר. כל כך מייאש, כל כך מסוכן עבור ארצנו", כתב ברנן ביום שלישי.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: ייבדק אם ציוציו של טראמפ מהווים שיבוש חקירת מעורבות רוסיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקמת הממשל. טראמפ וברנן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברנן הגיב לשלילת הסיווג בראיון ל-MSNBC ואמר כי היא חלק ממאמציו של טראמפ "לדכא את חופש הביטוי ולהעניש את מבקריו". ברנן הוסיף כי ההחלטה צריכה "להדאיג את כל האמריקנים".

ברנן שירת במשך 25 שנה בסוכנות הביון המרכזית וכן כיהן כיועץ לביטחון המולדת של הנשיא לשעבר ברק אובמה. הוא סיים את כהונתו כראש ה-CIA בינואר אשתקד, עם השבעתו של טראמפ לתפקיד.

מאז הוא מרבה לתקוף את הנשיא בשל מתקפותיו נגד חקירת המעורבות הרוסית, ואחרי הפסגה שקיים בחודש שעבר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר ברנן כי היה זה כמו מעשה בגידה.

חברי קונגרס רפובליקנים היו חלוקים בדעתם לגבי ההחלטה. "אני לא אוהב את זה בכלל", אמר הסנאטור בוב קורקר, אחד ממבקריו הבולטים של הנשיא. "זה מרגיש כמו משהו של רפובליקת בננות".

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully