וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת סילוק תושב נצרת מהפארק: המשנה ליועמ"ש דורשת הבהרות מהעירייה

16.8.2018 / 11:01

הפרסום בוואלה! NEWS, לפיו באדר רוק גורש עם ילדיו מפארק בנצרת עילית, ממשיך לעורר הדים: עו"ד דינה זילבר פנתה לעירייה בדרישה לתשובות אודות התנהלותה. בין השאר, מבקשת הפרקליטה הבכירה לדעת מהי מדיניות הכניסה למקום, ומדוע מוצב שומר בכניסה

באדר רוק תושב נצרת עלית שסולק עם ילדיו מפארק בנצרת עילית על רקע גזעני. מערכת וואלה! NEWS
עו"ד באדר רוק, תושב נצרת שסולק מהפארק/מערכת וואלה! NEWS

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עורכת הדין דינה זילבר, פנתה אתמול (רביעי) לעיריית נצרת עילית בעקבות גירוש אזרח ערבי-ישראלי מפארק בנצרת עילית שנחשף בוואלה! NEWS. היא הפנתה לעירייה כמה שאלות שעולות לטענתה מהמקרה, וביקשה לברר את התשתית העובדתית ואת עמדתה בנושא.

ביום שלישי פורסם כי תושב נצרת עו"ד באדר רוק טען כי ביום שישי האחרון הגיע לפארק בנצרת עילית עם שני ילדיו הקטנים והתבקש לצאת מהמקום. בעיריית נצרת עילית טענו כי "מבחינה בטיחותית, אין ביכולתו להכיל בו זמנית את כל ילדי העיר ובוודאי שלא את כל ילדי יישובי הסביבה שמקיפים את העיר - יישובים יהודים וערבים". עוד נמסר מהעירייה כי "הפארק הוקם במימון כספי הארנונה של תושבי נצרת עילית ונועד לשמש אותם כחלק ממערך השירותים המוניציפליים".

עיריית נצרת עילית, מרץ 2016. ערן גילווארג
עיריית נצרת עילית/ערן גילווארג

בין השאר, ביקשה זילבר לדעת בפנייתה לעירייה האם הכניסה לפארק מוגבלת לתושבי השכונה מחשש לסיכונים בטיחותיים, מהם אותם סיכונים והאם הם קיימים בכל העת, ללא תלות במספר המבקרים. בנוסף לכך, המשנה ליועמ"ש ביקשה לדעת לאיזה צורך מוצב השומר, האם הוא עבר הכשרה מתאימה ואיך בפועל נאכפת הגבלת הכניסה רק לתושבי השכונה.

זילבר כתבה לעירייה כי "אמנם העירייה מופקדת בראש ובראשונה על טובתם ועל צורכיהם של התושבים בתחומה, והיא רשאית להבחין בין מי שהם תושבי העיר לבין מי שאינם, אך סמכות לחוד וסבירות הפעלתה לחוד".

לדבריה, "למיטב ידיעתנו, העיקר שבפארק הוא במתקני השעשועים, שנרכשו וסופקו מכספי השלטון המרכזי, ואין בו שירותים מיוחדים המטילים על העירייה עלויות אחזקה חריגות. עוד, לפי הנמסר לנו, ביכולתו של הפארק להכיל כמות יחסית גדולה של מבקרים, ולכן לא עלול להתעורר קושי בהיבטים בטיחותיים, שעל פי הפרסום היו הבסיס למניעת הכניסה בעניינו של עו"ד באדר רוק וילדיו".

עוד באותו נושא

תושב נצרת סולק עם ילדיו מפארק בנצרת עילית; העירייה: אין שם מספיק מקום

לכתבה המלאה

"הזדמנות לציבור כולו"

יתרה מזאת, המשנה ליועץ המשפטי הזכירה מקרה משפטי שנגע במדיניות הכניסה לפארקים עירוניים - עתירה לבג"ץ שהגישה עמותת "אדם טבע ודין" נגד עיריית רעננה, על כך שגבתה דמי כניסה לפארק ממי שאינם תושבי המקום. ועדה בין-משרדית שמונתה לדון בסוגיה קבעה כי "יש לשאוף במידת האפשר למצב בו תינתן הזדמנות לציבור כולו, גם למי שאינם תושבי הרשות המקומית שבתחומה הגנים הציבוריים, ליהנות מקיומם של גנים ציבוריים".

מנגד, מצאה הוועדה שאין להתעלם מכך ש"הרשות המקומית נושאת על פי רוב בחלק ניכר, ולעיתים אף במלוא, עלות מימון הקמת הגן הציבורי, וכן מכך שנטל מימון אחזקת הגן השוטפת מוטל כולו על כתפיה. משכך, יש לאזן בין הרצון לאפשר לכלל הציבור נגישות מרבית לגנים ציבוריים לבין הצורך בכיסוי העלויות המושתות על הרשות המקומית לצורך אחזקת הגנים". על רקע זאת, המליצה הוועדה שרשות תוכל "לגבות תשלום עבור השימוש בפארק, על-פי אישור שיינתן מראש ובהתאם לאמות מידה שפורטו בדוח הוועדה".

בין היתר, נקבע כי "לא תותר גבייה של דמי כניסה לפארקים הכוללים מדשאות ומתקני משחק בלבד, אלא רק לפארקים אשר מסופקים בהם שירותים מיוחדים מסוגים ובהיקף המטילים על הרשות המקומית עלויות אחזקה החורגות מעלויות אחזקתו של פארק הכולל מדשאות ומתקני משחק בלבד".

המכתב המלא ששלחה המשנה ליועמ"ש

מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה לאירוע בנצרת עילית, המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל מסר כי הוא "רואה בחומרה רבה מניעת כניסה לשטח גן המשחקים שנועד לקהל הרחב". המשרד ציין כי לאור המקרה, היועץ המשפטי של המשרד שלח מכתב ליועצת המשפטית של עיריית נצרת עילית. במכתב ציין היועץ כי "התקציב שמשרדנו מקצה לרשויות המקומיות נועד לשרת את כלל תושבי הרשות ואף חייב להיות פתוח לשימוש כלל הציבור".

עוד כתב היועץ המשפטי של המשר,ד כי "הקמת גני משחקים ברשויות המקומיות הינו אחד מפרויקטי הדגל של המשרד בנגב, בגליל ובפריפריה החברתית והוא נועד לאפשר לכלל האזרחים ליהנות ולהשתמש בגני משחקים אלו הממומנים במלואם על ידי המשרד. משרדנו לא יממן ולא יקים גני משחקים ברשויות אשר יגבילו את השימוש בהם בניגוד לחוק ולפסיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully