וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: לפחות 48 הרוגים בפיגוע באזור שיעי בבירה קאבול

15.8.2018 / 17:40

מחבל התפוצץ בסמוך למוסד חינוכי במערב העיר, ופצע עוד עשרות רבות של אנשים. שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה, אך דאעש מרבה לפגוע במטרות שיעיות במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

לפחות 48 בני אדם נהרגו היום (רביעי) בפיגוע התאבדות בקאבול, בירת אפגניסטן. הפיצוץ אירע בסמוך למוסד חינוכי במערב העיר, באזור שיעי. לפי משרד הבריאות, עוד 67 איש נפצעו. הפיצוץ החריב אוהל גדול שהוקם בחצר ושימש כיתה לעשרות נערים ונערות שלמדו למבחני קבלה לאוניברסיטה.

שום ארגון לא קיבל אחריות על הפיגוע, שבוצע אחרי כמה שבועות של שקט יחסי בבירה. מתקפות קודמות נגד יעדים שיעיים היו פעולות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

לקריאה נוספת בנושא
אפגניסטן: עשרות הרוגים במתקפה נרחבת של טליבאן על עיר מרכזית

פצועים על אלונקות בפיגוע בקאבול, אפגניסטן, 15 באוגוסט 2018. AP
השקט בקאבול הופר. פינוי אחד הפצועים מזירת הפיגוע, היום/AP

טליבאן, שהגביר את מתקפותיו נגד יעדים צבאיים וממשלתיים בשבועות האחרונים, הכחיש את מעורבותו בפיגוע. הארגון ניהל בימים האחרונים קרבות עזים עם כוחות הממשלה בעיר רזני, שבמהלכם נהרגו מאות אזרחים ואנשי כוחות הביטחון.

המתקפה של טליבאן, אחת הגדולות ביותר בשנים האחרונות, הגבירה את הביקורת כלפי הממשלה בקאבול, שנתמכת על ידי המערב. אחרי חמישה ימים, נסוגו אנשי הארגון הקיצוני, בטענה כי הם רצו להימנע מפגיעה נוספת באוכלוסיית העיר.

הפיגוע, המתקפה של טליבאן ועוד סדרת תקריות ברחבי המדינה הם סימן נוסף להתדרדרות במצב הביטחוני, כחודשיים לפני הבחירות המתוכננות לפרלמנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully