וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע הדריסה בלונדון: המחבל - אזרח בריטי ממוצא סודאני

15.8.2018 / 11:37

כלי תקשורת בממלכה זיהו את החשוד במתקפה באזור הפרלמנט כסאלח חאטר, בן 29, שניהל חנות בעיר בירמינגהאם. המשטרה פשטה על כמה בתים, ומנסה להתחקות אחרי מניעיו

צילום: רויטרס, סקיי ניוז, עריכה: יאיר דניאל

החשוד בביצוע פיגוע הדריסה מחוץ לפרלמנט בלונדון הוא אזרח בריטניה, ממוצא סודאני - כך דיווחו היום (רביעי) כלי תקשורת בממלכה. החשוד, ששמו סאלח חאטר, נמצא במעצר והוא חשוד בעבירות טרור. ברשויות סבורים כי הוא פעל לבדו.

בסוכנות הידיעות הבריטית PA דווח כי לפי דף הפייסבוק של אדם הנושא את אותו שם, הוא מתגורר בעיר בירמינגהאם, עובד כמנהל חנות ולמד באוניברסיטה למדעים ולטכנולוגיה בסודאן.

לאחר שחאטר, בן 29, דרס עוברי אורח ורוכבי אופניים במכונית הפורד פיאסטה שלו, הוא נתקע באחד המחסומים שהוצבו באזור הפרלמנט לאחר הפיגוע הקודם במרץ אשתקד. הוא נעצר על ידי שוטרים, שנהרו לזירה. הוא לא משתף פעולה עם חוקריו, אך המשטרה מסרה כי היא השיגה צו שיאפשר להחזיקו במעצר למשך זמן נוסף עד להחלטה אם להגיש נגדו כתב אישום.

לקריאה נוספת בנושא
טרור בלונדון: 3 פצועים באירוע דריסה ליד הפרלמנט, הנהג נעצר

סאלח חאטר, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה ליד הפרלמנט בלונדון, בריטניה. מערכת וואלה! NEWS
המחבל החשוד בביצוע הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS

חוקרי היחידה ללוחמה בטרור מנסים לגלות את המניע למתקפה, שלפי החשד הייתה פיגוע הדריסה הרביעי בממלכה והשני באזור הפרלמנט בתוך שנה וחצי. אתמול פשטה המשטרה על שלוש כתובות בבירמינגהאם ובנוטינגהאם והיום היא הודיעה כי החיפושים בדירה אחת בבירמינגהאם נמשכים.

נאסר מחמוד, חבר במסגד המרכזי של בירמינגהאם, אמר כי הוא הבין מחברי הקהילה הסודאנית בעיר כי חאטר נסע ללונדון במטרה לבקש ויזה כדי שיוכל לשוב לסודאן. לדבריו, הוא שמע כי הוא לא היה מתפלל במסגד והוא לא הראה סימנים של הקצנה דתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully