וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממשיכים לרמוס": מכתב פינוי נשלח לביה"ס לבעלי מוגבלויות בבני ברק

15.8.2018 / 8:45

כפי שנחשף בוואלה! NEWS, בכוונת העירייה לפנות את המוסד לטובת תלמוד תורה, והתלמידים ימצאו עצמם ללא מבנה מתאים ובחוסר אונים - שבועיים בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים. ההורים מיואשים: "מעבירים ממקום למקום ושוכחים שמדובר בילדי חינוך מיוחד"

בית ספר לילדים עם מוגבלויות שנסגר בבני ברק. באדיבות המשפחה
"החזקים ממשיכים לרמוס את החלשים"/באדיבות המשפחה

אחרי שנודע כי עיריית בני ברק מתכוונת לפנות בתי ספר לתלמידים בעלי מוגבלויות שכליות והתפתחותיות על מנת לייעד את המבנה עבור ילדים מחסידות גור ומהזרם הליטאי - כפי שנחשף בוואלה! NEWS - שלחה אתמול (שלישי) העירייה מכתבי פינוי להורי התלמידים ולמורי המוסדות, שבועיים בלבד לפני תחילת שנת הלימודים.

במבנה שברחוב אבו חצירא פועלים כיום שני בתי ספר: "בית חינוך", שבו נמצאים בנים עד גיל 13, ו-"בית שי", שבו נמצאים בנים בגילאי 13-21. שניהם שייכים לעמותת "אוהל שרה", המפעילה מערך שירותים לאנשים עם מוגבלויות שכליות. העירייה הציעה מיקום חלופי לשיכון בתי הספר, אך לטענת ההורים, המקום שהוצע לא מונגש לבעלי מוגבלויות ואין ביכולתו להכיל את כמות התלמידים. בנוסף לכך, סיפרו ההורים כי העירייה ניתקה את החשמל והמים במבנה, ואיימה עליהם שלא לדבר עליו - או שיהיו לכך השלכות עתידיות. כעת, כאמור, הגדילה העירייה לעשות ושלחה להורים מכתבי פינוי.

בית ספר לילדים עם מוגבלויות שנסגר בבני ברק. באדיבות המשפחה
"העירייה טוענת שאנחנו כפויי טובה"/באדיבות המשפחה

"המחנך של הילד שלי התקשר להגיד לי ששלחו לנו הודעות לפנות את הכיתה במיידי. אמרו להם לבוא לקחת את כל הציוד שלו מהכיתה, וזהו. מעבר לכך, אין התפתחות מעבר לכך שהעירייה טוענת שאנחנו כפויי טובה, שאין לנו הכרת הטוב כלפיי העירייה", סיפרה אם לנער בן 18 הלומד בבית הספר, "בפועל אין לנו שום מידע, אנחנו יודעים שבית הספר מפונה, אנחנו יודעים שבמבנה החדש לא ניתן להכניס שני בתי ספר של צעירים ובוגרים, אין מספיק כיתות, אין אפשרות לבצע הפרדה פיזית. משרד החינוך לא מגיב לשום פנייה מעבר להודעות אוטומטיות שמקבלים באינטרנט".

"משלב זה ואילך הכל סימני שאלה, אין לנו איפה ללמוד בשנה הבאה, מדובר על 130 ילד. ההרגשה היא זוועה, אני לא ישנה בלילות. חשוב לציין שאני מדברת בשם כל ההורים: אין להם לאיפה להעביר את הילדים בשנה הבאה. זאת אוכלוסיה שאין לה וואטסאפ, עם טלפונים כשרים, ורוב ההורים לא יודעים בכלל מה צפוי ואיפה הילדים שלהם ילמדו. אני משווה את זה לקרטונים במחסן: דוחסים ממקום למקום ושוכחים שמדובר בילדים של חינוך מיוחד".

עוד באותו נושא

"רומסים משפחות": בתי ספר לבעלי מוגבלויות יפונו - לטובת תלמוד תורה

לכתבה המלאה
חצר בית ספר לילדים עם מוגבלויות שנסגר בבני ברק. באדיבות המשפחה
"ההרגשה היא מאוד קשה והתלמידים מאוד מבולבלים"/באדיבות המשפחה

אחד המורים סיפר בייאוש על הודעת הפינוי מהעירייה. "היום קיבלנו קרטונים להתחיל לארוז. לעירייה לא אכפת מהרעש הציבורי, ראש העיר חנוך זייברט ממשיך בשלו", אמר, "ההרגשה היא מאוד קשה והתלמידים מאוד מבולבלים: הם רואים אותנו אורזים, שואלים אותנו מה אנחנו עושים, הם לא מבינים איך מפנים את הבית שלהם. העירייה פשוט החליטה ואין עם מי לדבר - ככה זה נראה. אנחנו לא יודעים לאן ללכת, שבועיים לפני תחילת הלימודים".

אבא נוסף שבנו לומד בבית הספר, סיפר כי ניסה לפנות לאדמו"ר מגור - שחסידיו יהיו דייריו החדשים של המבנה - אך ללא הצלחה. "לקחתי אוטובוס, וניסיתי להיכנס לאדמו"ר. הם ניסו לשאול אותי מה אני רוצה, אבל לא נתנו לי להיכנס. לדעתי האדמו"ר הגדול לא יודע. אם הוא היה יודע מזה, יווצר משבר גדול בינו לבין ראש עיריית בני ברק. הוא לא היה נותן יד לדבר כזה, שהחסידות שלו נכנסת למבנה תוך עשיית עוול גדול ל-130 ילדים, אני רוצה להאמין שהוא לא יודע", סיפר האב. "פנינו לשר החינוך נפתלי בנט בכל דרך אפשרית ואמרו לנו שזה בטיפול, אבל לא עשו שום דבר. לא ראינו תוצאות. אנחנו בסימן שאלה גדול, שבועיים לפני הלימודים אנחנו חסרי אונים לגבי מצב הילדים. חשבנו שתהיה תגובה ממשרד ראש הממשלה שתעצור את המהלך כדי להגן על החלשים, אבל החזקים ממשיכים לרמוס את החלשים", אמר.

חצר בית ספר לילדים עם מוגבלויות שנסגר בבני ברק. באדיבות המשפחה
"התלמידים לא מבינים איך מפנים את הבית שלהם"/באדיבות המשפחה

המקרה עורר תגובות סוערות גם במערכת הפוליטית. יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, פנה לשר החינוך בנט ולשר הפנים דרעי בעקבות הכתבה. "באיזה יהדות מנתקים חשמל ומים למבנה של בעלי מוגבלויות? בשם איזה יהדות זורקים לרחוב את אלה שהכי זקוקים לזה לטובת צרכים פוליטיים? אלה לא הערכים של מדינת ישראל ולא הערכים של תורת ישראל", אמר.

גם ח"כ אילן גילאון (מרצ) פנה מכתב לשר בנט ולראש עיריית בני ברק, ובו תבע לסייע לתלמידי המוסד. "מדי חופשת קיץ אני נתקל במקרים רבים בהם עיריות מקצות מחדש את מבני החינוך בעיר, ומשום מה מדי קיץ הילדים עם המוגבלויות נמצאים במקום האחרון בסדרי העדיפויות של העירייה. דווקא ילדים אלה, החלשים ביותר ושזקוקים להכי הרבה שגרה ורצף טיפולי, מועברים מבנה אחר מבנה, תחת הבטחות עתידיות לנגישות והתאמה", כתב גילאון, "במקרה זה, לפי הפרסומים, עיריית בני ברק מגדילה לסרב לקחת אחריות על תלמידי בית הספר כלל, בטענה שלא כולם תושבי העיר. אינני יודע מהו מקום מגורם של כל התלמידים, אך אין כל הצדקה בפגיעה זו ב-130 ילדים ומשפחותיהם. על עיריית בני ברק ומשרד החינוך למצוא פתרון ראוי למשבר לאלתר, ולשמר את איכות החינוך המותאם לצרכי הילדים".

ממשרד החינוך נמסר כי העניין מטופל באופן ישיר מול ראש עיריית בני ברק חנוך זיידברט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully