וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רומסים משפחות": בתי ספר לבעלי מוגבלויות יפונו - לטובת תלמוד תורה

12.8.2018 / 10:10

שני בתי ספר, בהם 130 תלמידים, פועלים במבנה בבני ברק המונגש לבעלי צרכים מיוחדים. לטענת ההורים וגורם בעירייה, ראש העיר ייעד את המבנה לשימוש חסידי גור וליטאים. הורי התלמידים: "מדובר בדיל פוליטי של ראש העיר, העירייה ניתקה את החשמל והמים במבנה"

חצר בית ספר לילדים עם מוגבלויות שנסגר בבני ברק. באדיבות המשפחה
תלמידים במהלך פעילות בחממה שנבנתה במתחם המבנה/באדיבות המשפחה

עיריית בני ברק תפנה שני בתי ספר לילדים ולצעירים עד גיל 21 עם מוגבלויות שכליות והתפתחותיות על מנת לייעד את המבנה לחסידי גור ולליטאים - כך נודע להורי התלמידים בשבוע האחרון. העירייה הציעה מיקום חלופי לשיכון בתי הספר, שפועלים כיום במבנה משותף בעיר. עם זאת, לפי טענות ההורים המקום שהוצע לא מותאם לבעלי מוגבלויות ואין ביכולתו להכיל את כמות התלמידים.

בנוסף לכך, סיפרו ההורים כי העירייה ניתקה את החשמל והמים במבנה, ואיימה שלא ידברו על המקרה - או שיהיו השלכות עתידיות.

המבנה, שברחוב אבו חצירא, מחולק לבית הספר "בית חנוך", שבו נמצאים בנים עד גיל 13 ולבית הספר "בית שי", שבו נמצאים בנים בגילאי 13-21. שניהם שייכים לעמותת "אוהל שרה", המפעילה מערך שירותים לאנשים עם מוגבלויות שכליות.

בית ספר לילדים עם מוגבלויות שנסגר בבני ברק. באדיבות המשפחה
"דיל פוליטי של ראש העיר". תלמידים במהלך פעילות במבנה/באדיבות המשפחה

אביו של אחד הילדים סיפר כי ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט הולך לפנות את הילדים ולתת את המבנה לצרכים של חסידי גור והליטאים. "מדובר בדיל פוליטי של ראש העיר עם חסידי גור והליטאים לקראת הבחירות באוקטובר ובגלל זה הוא ממהר להעביר את הילדים משם", סיפר האב.

האב הוסיף כי "המבנה מותאם לילדים בעלי מוגבלויות, הושקעו בו כספים ותקציבים רבים כדי להתאים אותו לאורך השנים, לצורך נגישות מא' עד ת'. בכל שנה מתקנים ומשפצים עוד יותר. לפני כמה חודשים הוא הבטיח שידאג למבנה חלופי מתאים, כי הוא לא יכול לזרוק 130 ילדים, אך בפועל המבנה שהוצע לא הולם את דרישות הנכים ואין בו מספיק מקום". הוא הוסיף כי ראש העיר "מודע לזה ולכן אמר שיסודרו דירות למי שלא יהיה מקום".

לדבריו, כחלק מהמאמצים לפנות את המבנה, ראש העיר ניתק את החשמל באופן חד צדדי מהבניין, ויום לאחר מכן ניתק את המים. רק לאחר מעורבות פוליטיקאים והורים החשמל והמים הוחזרו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חצר בית ספר לילדים עם מוגבלויות שנסגר בבני ברק. באדיבות המשפחה
"ראש העיר ניתק את החשמל והמים". תלמידים בחממה באחד מבתי הספר/באדיבות המשפחה

עו"ד עופר ברזילי, אב לאחד מהילדים, סיפר כי "מדובר בתלמידים עם צרכים מיוחדים מפיגור בינוני עד קל, אוטיזם ותסמונת דאון. עשו שם בשנה האחרונה חצר מושקעת שמותאמת לילדים עם צרכים מיוחדים. הרבה תקציבים הושקעו שם".

"בבית הספר יש הפרדה מוחלטת בין הילדים לנוער", הוסיף ברזילי. "מאוד מסוכן לילדים קטנים להיות עם ילדים גדולים. במבנה החדש לא יכולה להיות הפרדה. זו החלטה שערורייתית, פגיעה בילדים עם צרכים מיוחדים. רומסים פה ילדים עם צרכים מיוחדים ומשפחות".

בית ספר לילדים עם מוגבלויות שנסגר בבני ברק. באדיבות המשפחה
"הרבה תקציבים הושקעו במבנה". תלמידים במהלך פעילות בית ספרית/באדיבות המשפחה

גורם מהמערכת העירונית שבקיא בתהליך סיפר: "ראש העיר מפנה 130 תלמידים לטובת תלמוד תורה, חדר של ליטאים, חדר של חסידי גור, לא ברור איזה מוסד זה יהיה אבל כחלק מההקצאות שהוא עשה הוא החליט שהוא לוקח את המבנה הזה ומעביר אותו לטובת ליטאים וחסידי גור".

לדבריו, "זה מקום שהעמותה השקיעה בו במשך 20 שנה מאות אלפי שקלים אם לא יותר. הם התאימו אותו מאוד לילדים האלו. ראש העיר עשה הקצאות של מבנים ובית המשפט פסל לו כמעט את כולן".

עוד אמר הגורם מהמערכת העירונית כי "אף אחד במועצה לא התנגד לו ועכשיו הוא רוצה להעיף את הילדים. הוא כל הזמן איים על עמותת 'אוהל שרה' שלא תתנגד לו. רק השבוע הוא ניתק להם את החשמל והמים, ההורים התערבו והוא החזיר אותם. נכון לעכשיו רק חצי מהילדים יכולים לעבור למבנה החדש. מה יהיה עם הילדים האלה, לא יודעים. זה עצוב, רע מאוד".

חצר בית ספר לילדים עם מוגבלויות שנסגר בבני ברק. באדיבות המשפחה
"ילדים וילדות עם צרכים מיוחדים הם הכי פגיעים". תלמיד בחממת המבנה/באדיבות המשפחה

לדברי, אורן הלמן, מייסד דף הפייסבוק "סיכוי שווה לשילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה ובחברה", שנחשף לפרטי המקרה באמצעות פניית וואלה! News, "ילדים וילדות עם צרכים מיוחדים הם האוכלוסייה הכי פגיעה בישראל. כל שינוי שנכפה על הילדים האלה הוא דרמטי. ההשלכות הן רגשיות ולעיתים קיצוניות. עצוב לי לשמוע על מקרה כזה, וברור מתגובות ההורים והעמותה שתהיה פגיעה בילדים", אמר הלמן בצער.

"ביקרתי בעבר במבנה ונחשפתי לפעילות הקדושה של עמותת אוהל שרה, שמהווה אוהל אמיתי לילדים ואנשים עם מוגבלות. כאבא לילדה בחינוך המיוחד אני קורא לעצירת המהלך הזה. תקשיבו למי שקולם לא נשמע ותיאבקו את מאבקם", הוסיף.

ראש עיריית בני ברק: מחצית מתלמידי "אוהל שרה" - לא תושבי העיר

ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט מסר בתגובה כי "צר מאוד על התעלמות מהבנייה בהיקפים עצומים, שביצעה העירייה בשנים האחרונות, בסכומים של עשרות מיליוני שקלים, למען בתי הספר של רשת 'אוהל שרה', לעומת מצבם בעבר, שברובם היו ממוקמים בקרוואנים ובתנאים קשים".

בנוסף לכך, ציין ראש העיר כי בשנים האחרונות נבנו למען הרשת של עמותת "אוהל שרה" כמה מבנים, בהם מבנה לאוכלוסיית הבוגרים של הרשת ברחוב צפת ומבנה בית הספר לבנים "גשרים" של הרשת, שבעבר שכן בקרוואנים ברחוב המכבים.

לדבריו, "עם כל הסיוע האדיר לרשת, אין להתעלם מכך שישנם ילדים רבים בשכונת פרדס כ"ץ, שאין מבנה בעבורם. משום כך, סוכם עם הנהלת הרשת כי כאשר הם יעבירו את בתי הספר היסודי והעל יסודי למבנה החדש ברחוב הקישון, הם יפנו את המבנה ברחוב הרב אבו-חצירא והעירייה תעמידו לרשות תלמוד-תורה של ילדי השכונה".

עוד הוסיף זייברט כי "המצב כיום הוא שמתוך 118 ילדי בתי הספר היסודי והעל-יסודי של הרשת, כ-50% אינם ילדי העיר, אלא מערים אחרות. לכן, אם ישנה טענה שאין די מקום במבנה החדש, אם ישאירו בבתי הספר רק את ילדי בני ברק לא תהיה כלל בעיה של מקום".

לפיד אל בנט ודרעי: באיזה יהדות מנתקים חשמל ומים לבעלי מוגבלויות

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד פנה לשר החינוך בנט ולשר הפנים דרעי בעקבות הכתבה בוואלה! NEWS, "קראתי הבוקר שעיריית בני ברק תפנה שני בתי ספר לילדים וצעירים עד גיל 21 עם מוגבלות שכלית על מנת לייעד את המבנה לטובת חסידי גור והליטאים בעיר". לפיד הוסיף כי "אדוני השר, באיזה יהדות מנתקים חשמל ומים למבנה של בעלי מוגבלויות? בשם איזה יהדות זורקים לרחוב את אלה שהכי זקוקים לזה לטובת צרכים פוליטיים? אני יודע שזאת לא היהדות שלך וזאת בטח לא היהדות שלי. אלה לא הערכים של מדינת ישראל ואלא לא הערכים של תורת ישראל". לדבריו, "אני מבקש ממך לטפל באופן בהול במקרה ולהודיע לראש העיר של בני ברק שבמדינת ישראל זה לא יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully