וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן נאבק בממשל טראמפ: "לא נייבא מוצרים אלקטרוניים מארה"ב"

14.8.2018 / 13:04

נשיא טורקיה הכריז על צעדים נגד וושינגטון בעקבות הסנקציות והמכסים שהטילה על אנקרה, שהובילו לצניחת ערך הלירה. לדבריו, מי שממיר את המטבע "נכנע לאויב". עורך דינו של הכומר האמריקני ערער פעם נוספת על החזקתו במעצר בית

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (שלישי) כי ארצו תחרים מוצרים אלקטרוניים מארצות הברית. ארדואן הוסיף כי חשוב לשמור על עמדה פוליטית תקיפה וכי הוא נקט צעדים כלכליים חיוניים, זאת לאחר הצניחה בשער הלירה שהגיעה לשפל היסטורי ברקע המשבר עם ארצות הברית. לדברי ארדואן, המרת הלירה למטבע זר משמעותה "כניעה לאויב".

"אם להם יש אייפונים, יש סמסונג בצד השני, ויש לנו את 'ווסטל'", אמר ארדואן בנאום שנשא בפני חברי מפלגת השלטון, בהתייחסו לחברת התקשורת המקומית, שמניותיה עלו ב-5%. הנשיא אמר כי ממשלתו תציע תמריצים נוספים לחברות המתכננות להשקיע בטורקיה וכי הן אינן צריכות להיות מושפעות מחוסר ודאות כלכלית. ארדואן טוען כי טורקיה היא מטרה למלחמה כלכלית והוא דוחק באזרחים למכור את הדולרים ואת האירו שלהם כדי לחזק את הלירה.

לקריאה נוספת בנושא
טורקיה: ארה"ב לא תשיג דבר באיומים, עשינו מספיק לשיקום היחסים
הלירה ממשיכה לצנוח: טורקיה הכריזה על תכנית חירום כלכלית

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נואם בפני שגרירים ב-13 באוגוסט 2018. רויטרס
אם אין אייפונים, קנו סמסונג. ארדואן, היום/רויטרס

הלירה איבדה כ-40% מערכה השנה והתרסקה לשפל של כל הזמנים אתמול - 7.24 לדולר - בשלל החשש מקריאותיו של ארדואן להנמיך את הריבית. היום התאוששה מעט הלירה, ונסחרה בשעות הצהריים בשער של 6.53 לדולר. היא התחזקה לקראת מסיבת עיתונאים של שר האוצר ביום חמישי, שבה ינסה להרגיע את חששות המשקיעים משליטתו של ארדואן על הכלכלה ומהתנגדותו להעלות את הריבית מול האינפלציה.

היחסים בין ארצות הברית לטורקיה, שתי חברות נאט"ו, נקלעו לסחרור בעקבות משפטו של הכומר האמריקני אנדרו ברונסון, שהיה עצור במשך 21 חודשים בגין עבירות טרור. בחודש שעבר הוא שוחרר למעצר בית ברקע לחץ אמריקני כבד, אך בוושינגטון דורשים את שחרורו המלא. אחרי שאנקרה סירבה, הטיל ממשלו של דונלד טראמפ סנקציות ומכסים על ממשלתו של ארדואן, צעדים שהחריפו את צניחת הלירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אנדרו ברונסון, כומר נוצרי מצפון קרוליינה, ארה"ב שנמצא בכלא בטורקיה מאז דצמבר 2016. רויטרס
ארה" דורשת את שחרורו המלא. ברונסון/רויטרס

היום אמר עורך דינו של ברונסון לרויטרס כי הוא הגיש ערעור נוסף בדרישה לשחרורו המלא ולהסרת איסור היציאה שלו מטורקיה. במסמך קרא פרקליטו של הכומר לעצור כל התערבות פוליטית לא חוקית במשפט ולהסיר את ההגבלות המשפטיות עליו.

מוקדם יותר דווח בסוכנות הידיעות בלומברג כי היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, הזהיר את שגריר טורקיה בארצות הברית, סרדר קיליק, כי וושינגטון לא תמשיך לנהל מגעים עם אנקרה כל עוד הכומר לא ישוחרר. לדברי המקורות, בפגישה בין הצדדים לא הושגה כל התקדמות.

הייתה זו הפגישה הראשונה בין גורמים רשמיים בשני הצדדים מאז הודיע טראמפ ביום שישי האחרון על הטלת מכסים נגד טורקיה כצעד ענישה על סירובה של טורקיה לשחרר את הכומר. לפני הדיווח הודיע הבית הלבן כי השניים נפגשו לבקשתו של השגריר הטורקי כדי לדון במעצר הכומר וביחסים בין המדינות, אך לא נמסרו פרטים נוספים על הדיונים שהם קיימו.

עמרי נחמיאס השתתף בהכנת הכתבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully