וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: ארה"ב לא תשיג דבר באיומים, עשינו מספיק לשיקום היחסים

13.8.2018 / 12:25

שר החוץ צ'בושאולו אמר כי וושינגטון פועלת בניגוד לברית הביטחונית עם אנקרה, בעקבות הסנקציות והמכסים שהטיל ממשל טראמפ בשל מעצר הכומר. הרשויות בוחנות פוסטים "פרובוקטיביים" נגד הלירה

צילום:רויטרס עריכת וידאו:רן צימט

שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושאולו, אמר היום (שני) כי אנקרה עשתה מספיק כדי לשקם את יחסיה עם ארצות הברית. הוא הוסיף כי וושינגטון פעלה בניגוד לברית שלה ביחס לסוגיות ביטחוניות בסיסיות. בנאום שנשא בפני שגרירים באנקרה, אמר שר החוץ כי ארצות הברית צריכה ללמוד שהיא לא תשיג דבר מאיומים על טורקיה.

שתי חברות נאט"ו מצויות בעיצומו של משבר סביב שורת נושאים, ובראשם מעצרו של הכומר האמריקני אנדרו ברונסון, המואשם בעבירות טרור. ארצות הברית דורשת את שחרורו, אך בטורקיה טוענים כי ההחלטה נמצאת בידי מערכת המשפט.

אתמול אמר הנשיא רג'פ טייפ ארדואן כי ממשלו של דונלד טראמפ הציב לטורקיה אולטימטום לשחרר את ברונסון, שנמצא במעצר בית, עד יום רביעי האחרון בשעה 18:00.

לקריאה נוספת על המשבר בטורקיה
הלירה ממשיכה לצנוח: טורקיה הכריזה על תכנית חירום כלכלית

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא טורקיה, ארדואן, במהלך פסגת נאט"ו בבריסל. רויטרס
משבר בין שתי חברות נאט"ו. טראמפ וארדואן בחודש שעבר/רויטרס

המשבר בין וושינגטון לאנקרה תרם לצניחת ערך הלירה, שרשמה הלילה שיא שלילי במסחר באסיה עד שהתאוששה מעט לאחר צעדים שעליהם הכריזה ממשלת טורקיה.

כחלק מהניסיון לעצור את המפולות בשווקים, שלטענת ארדואן הן חלק ממלחמה כלכלית שמתנהלת נגד טורקיה, הודיע משרד הפנים כי הוא נוקט צעדים משפטיים ביחס לפוסטים ברשתות החברתיות היוצרים "תפיסה שלילית" לגבי הכלכלה. לפי המשרד, זוהו מאז 7 באוגוסט 346 פוסטים על היחלשות הלירה שכוללים הערות "פרובוקטיביות".

בנוסף לכך, ברשת CNN בשפה הטורקית דווח כי התביעה באיסטנבול פתחה בחקירה נגד חשודים המעורבים ב"פעולות המאיימים על ביטחונה הכלכלי" של טורקיה. לפי לשכת התביעה, טורקיה נתונה תחת "מתקפה כלכלית" והיא תפעל נגד כל החדשות, כמו גם חשבונות ברשתות החברתיות, ש"משרתים את מטרת המתקפה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully