וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההרס גדול": מניין ההרוגים ברעידת האדמה באינדונזיה עלה ל-436

13.8.2018 / 11:33

הסוכנות לאסונות עדכנה את מספר הקורבנות ברעש העוצמתי שזעזע את האי לומבוק ומסרה כי עלות השיקום תהיה גבוהה מאוד. הכבישים המשובשים מקשים על גישה לאזורים ההרריים המבודדים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מניין ההרוגים ברעידת האדמה שהכתה את האי לומבוק שבאינדונזיה בשבוע שעבר עלה ל-436 - כך הודיעה היום (שני) הסוכנות הלאומית לאסונות. עוד נמסר כי הממשלה מעריכה שהנזק הכלכלי יהיה של כמאה מאות מיליוני דולרים.

הרעש בעוצמה 7, שזעזע את לומבוק ב-5 באוגוסט, שיטח אלפי בתים באי. לפי הסוכנות הלאומית לאסונות, כ-350 אלף איש נעקרו מבתיהם. "הנזק וההפסדים גדולים מאוד", אמר דובר הסוכנות, סוטופו פורוו נוגרוהו. הנזק לבתים, לתשתיות ולנכסים אחרים מעורך בחמישה טריליון רופי, שהם כ-342 מיליון דולר.

"כשכל המידע ייאסף בהמשך, הסכום יהיה גבוה יותר. יש צורך בטריליונים לשיקום ולבנייה מחדש. יידרש זמן כדי להשיב את חיי הקהילה ואת הפיתוח הכלכלי לסדרם", אמר. הוא הוסיף כי הכבישים המשובשים מקשים על הגישה לאזורים ההרריים המבודדים וכי מסוקים נשלחו לאזור כדי לספק סיוע.

לקריאה נוספת על רעידת האדמה
מבנים קרסו: רעידת אדמה נוספת הכתה באי לומבוק שבאינדונזיה
רעידת האדמה באינדונזיה: המחלצים מחפשים שורדים בין הריסות מסגד

ילדים שאיבדו את בתיהם ברעידת האדמה באי לומבוק, אינדונזיה, 12 באוגוסט 2018. AP
350 אלף נעקרו. ילדים שאיבדו את בתיהם ברעש, אתמול/AP

לומבוק, אי פופולרי בקרב תיירים אך מפותח פחות מאי באלי השכן, נפגע משלוש רעידות אדמה חזקות בתוך קצת יותר משבוע. הוא חווה עוד יותר מ-500 רעשי משנה בפרק הזמן הזה.

אינדונזיה שוכנת על טבעת האש הפסיפית והיא חווה רעידות אדמה לעתים קרובות. ב-2004 נהרגו יותר מ-120 אלף איש באינדונזיה בצונאמי שפקד את האוקיינוס ההודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully