וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת האדמה באינדונזיה: המחלצים מחפשים שורדים בין הריסות מסגד

מניין ההרוגים ברעש הקטלני שהכה באי לומבוק ובבאלי מתקרב למאה, כשעשרות אלפים נותרו ללא קורת גג. המאמצים מתמקדים במסגד שקרס, ושממנו חולצו עד כה שני בני אדם בחיים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צוותי חילוץ באי האינדונזי לומבוק מחפשים היום (שלישי) ניצולים בין ההריסות של מסגד שקרס בעקבות רעידת האדמה הקטלנית שזעזעה את האזור ביום ראשון. המסגד הוא אחד מאלפי מבנים בחלקו הצפוני של האי, הסמוך לבאלי, שקרסו בשל הרעש, שעוצמתו הייתה 6.9. כמאה בני אדם נהרגו וכ-20 אלף תושבים נותרו ללא קורת גג. בשבוע שעבר נהרגו 14 בני אדם נהרגו ברעש אחר שהכה את האי.

לפי הסוכנות הלאומית לאסונות, שני בני אדם כבר חולצו מהמסגד. דובר הסוכנות פרסם תיעוד של אדם מחולץ מההריסות של המבנה, שקרס עד היסוד.

סוכנויות הסיוע אמרו כי העדיפות שלהן עכשיו היא לספק מקלט עבור העקורים, כשרעשי משנה ממשיכים לזעזע את האזור. נשיא אינדונזיה ג'וקו ווידודו דחק בהאצת פינוי הנפגעים וקרא להגביר את קצב הטיסות לאזורים שנפגעו.

לקריאה נוספת בנושא
אינדונזיה: לפחות 91 הרוגים ברעידת אדמה חזקה שהכתה באי תיירותי

הריסות מסגד שקרס באי לומבוק, אינדונזיה, בשל רעידת אדמה, 7 באוגוסט 2018. רויטרס
הריסות המסגד, היום/רויטרס

במטרם, העיר המרכזית בלומבוק, הצוות הרפואי נאבק להתמודד עם מספר עם הפצועים בבתי החולים שניזוקו ברעידת האדמה.בעקבות זאת הוא נאלץ לטפל באנשים באוויר הפתוח.

גם באי באלי הסמוך נותרו מבנים שנפגעו ברעידת האדמה, ולפחות שני אנשים נהרגו שם. בתיעוד שפורסם מזמן הרעש נראה אימאם במסגד מקומי ממשיך להתפלל בזמן שהמבנה רועד.

במקביל, צוותי חיפוש והצלה פינו כ-2,000 איש מאיי גילי, שלושה אייטם שנמצאים מצפון-מערב ללומבוק ופופולריים בקרב תרמילאים וצוללנים.

אינדונזיה סובלת מרעידות אדמה מאחר שהיא שוכנת על טבעת האש, שבה יותר ממחצית מהרי הגעש הפעילים בעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

צפו: המסגד רעד, אך האימאם המשיך בתפילה

עריכה: שניר דבוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully