וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יחימוביץ' טוענת: איתן ברושי הטריד חיילת כשהיה מג"ד

12.8.2018 / 17:37

לטענת ח"כ יחימוביץ', ברושי יצר לכאורה מצב שבו ישן בקרבת החיילת. "היא התעוררה כשלשונו בפיה והוא מנסה לכפות עצמו עליה", טענה. האירוע התרחש לפני עשרות שנים ובשל כך חלה עליו התיישנות. עורך דינו של ברושי: "הסירי חסינותך והתמודדי עם הטענות בבית המשפט"

צילום: אלעד מלכה, עריכת וידאו: ניר חן

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) טענה היום (ראשון) כי חבר מפלגתה איתן ברושי הטריד מינית ואף ביצע מעשים מגונים באישה נוספת, זאת על רקע הטענות שקיימות נגדו כיום בנושא. לדבריה, ברושי ביצע את המעשים בחיילת שכונתה מ', ששירתה תחתיו כשהיה מפקד גדוד בצה"ל לפני עשרות שנים, ובשל כך חלה התיישנות על המקרה . יחימוביץ' הוסיפה כי סיפורה של החיילת, שבזמן שחלף השתחררה משירות צבאי, הוא אחד מפניות רבות שהופנו אליה בעניינו של ברושי.

לדברי יחימוביץ', ח"כ ברושי נהג "להטריד מינית את מ' על בסיס קבוע ואף מירר את חייה". היא ציינה כי היא שוחחה עמה ובדקה את הסיפור ביסודיות רבה תוך שיחות עם אלו ששרתו עמה והצלבת זמנים ופרטים נוספים מסיפורה. "סא"ל ברושי הפך את סמלת מ' ליעד להטרדות מיניות מיד כשהגיע לבסיס וזה הלך והחמיר", טענה. "תחילה, במלים גסות ובוטות תיאר באזניה את כוונותיו כלפיה. היא סירבה בתקיפות. ושוב סירבה, ושוב, ושוב, ושוב. והוא - אינו מרפה, נועץ מבטים באבריה האינטימיים כל אימת שהיא נכנסת למשרדו בתוקף תפקידה. משרה אווירה מאיימת ולוחצת".

ח"כ איתן ברושי, חתונת יולי אדלשטיין. יוני 2016. ראובן קסטרו
ח"כ ברושי/ראובן קסטרו

"חבריה לגדוד ידעו", המשיכה יחימוביץ'. "תמיד היה מישהו שחיכה קרוב אליה למקרה שהיא לא תצליח להדוף אותו בכוחות עצמה. אחר כך החל לייצר סיטואציות שאילצו אותה לשהות איתו לבד. כך, באחד החגים, דרש ממנה לסגור אתו את החג בבסיס. היא 'חיילת פשוטה', כלשונה, הוא המג"ד, ברור שלא הייתה לה ברירה. הוא דרש ממנה להתלוות אליו לסיור בין נקודות שונות שהיו תחת פיקודו. הוא והיא ברכב, והוא ממטיר עליה הצעות מגונות ומילים גסות. היא פחדה ממנו, אבל תבעה ממנו להפסיק".

בהמשך, לדברי יחימוביץ', באחת הפעמים שבהן ברושי ביים וארגן אירועים כדי לכפות עצמו על מ', הצליח לייצר מצב שבו ישן בחדר סמוך לחדר שבו היא ישנה. "לא אפרט, אבל אומר שהיו לה כל הסיבות שבעולם להאמין שהיא בטוחה לחלוטין ושלא יעז להתקרב אליה", ציינה. "היא טעתה. לפנות בוקר התעוררה כשלשונו בפיה והוא מנסה לכפות עצמו עליה. היא הדפה אותו, הוא חשש שישמעו והרפה. האיום וההטרדות היו יומיומיים. היא היתה כלואה בתוך יחסים הירארכיים מטילי אימה, ובתקופה אפלה, לא מאוד רחוקה, שבה תלונה לא היתה אופציה בכלל. היא סיפרה לקצינת הח"ן בבסיס, אבל לא כתלונה, אלא כשיתוף במצוקה".

עוד באותו נושא

איתן ברושי תובע את גבאי: "ערכת לי משפט שדה שהסתיים בלינץ'"

לכתבה המלאה

במסגרת דבריה, התייחסה יחימוביץ' גם לשאלת עיתוי פרסום דבריה של מ'. "היא לא היתה צריכה להיזכר, פשוט כי היא מעולם לא שכחה. תחושת הגועל והפחד נשארה לתמיד", טענה. "יום אחד מ' נתקלה בו ברחוב. זה היה שנים אחרי שהשתחררה מצה"ל. היא כבר הייתה אישה בעלת ביטחון עצמי, נשואה, אימא, עובדת במקצוע חשוב ותורם. ובכל זאת קפאה כמשותקת, כמעט התעלפה, וחזרה הביתה כשהיא רועדת, נסערת, הלומה ואחוזת בחילה".

בהמשך תקפה יחימוביץ' את ברושי על תגובתו לפרסומים נגדו, במסגרתה בין השאר איים בתביעת דיבה נגד יו"ר המפלגה אבי גבאי, שקרא לו לסיים את תפקידו. "התגובה שלו(ברושי) הדגימה היטב מדוע רוב הנשים עדיין פוחדות להתלונן. היא כללה את כל הקלישאות האפלות של העולם הישן של הטלת דופי בקורבן ובמניעיו, אבל היא גם גרמה להן לזעום, ולרצות לספר את סיפורן".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' חוגגת עשור בפוליטיקה ומסיבת יומהולדת בסמינר הקיבוצים. ראובן קסטרו
ח"כ יחימוביץ'/ראובן קסטרו

עו"ד אילן בומבך, בא כוחו של ח"כ איתן ברושי, מסר בתגובה לדבריה: "שלי יחימוביץ' שכחה שכפי שלכל אדם יש את הזכות להתלונן, כך לכל אדם יש גם את הזכות להתגונן.
לח"כ יחימוביץ' כמובן לא אכפת שחייו של אדם נהרסו, העיקר שהיא תגרוף עוד כמה קולות ולייקים בפייסבוק. יחימוביץ' הצטרפה לגבאי ויחד הם הפכו להיות התחקירנים, התובעים, השופטים והתליינים. יחימוביץ' מעולם לא הייתה בצמתי קבלת ההחלטות ובמקומות בהם לוקחים אחריות על מעשים ואמירות, על כן אני קורא לה להסיר את חסינותה ולהתמודד בבית המשפט עם האשמותיה הקשות כלפי מרשי".

עו"ד בומבך הוסיף: "במדינת ישראל יש הפרדת רשויות וזכות לכל אדם להגן על שמו הטוב. אנו מאמינים במערכת המשפט. שם המקום המתאים לבדיקת עובדות ולא בבית דין שדה שמנהלת ח"כ שלי יחימוביץ', מתנגדת פוליטית ותיקה של ח"כ ברושי, של פועלו ושל כל המרחב הכפרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully