וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילד שובה לב, האובדן עצום": נקבע מותו של ערן שטבע ביגור

12.8.2018 / 17:14

ערן ורדי בן ה-3 טבע בבריכה בקיבוץ בשבוע שעבר, ופונה מיד על ידי צוות מד"א לבית החולים רמב"ם. בזמן שחלף הידרדר מצבו, והרופאים נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה ממשיכה בחקירת נסיבות המקרה. בכך עלה מספר הילדים שטבעו למוות ל-32

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

הצוות הרפואי בבית החולים רמב"ם שבחיפה קבע היום (ראשון) את מותו של הפעוט בן השלוש מקיבוץ יגור, שטבע בבריכה בשבוע שעבר. הפעוט, ערן ורדי, פונה במצב אנוש לבית החולים על ידי צוות מד"א לאחר שטבע בבריכה בקיבוץ.

בתום החייאה של כ-50 דקות הועבר ורדי בעודו מונשם ומורדם למחלקת טיפול נמרץ ילדים. "כשהגעתי לבריכה ראיתי ילד בן שלוש שוכב מחוסר הכרה סמוך למים כשהוא ללא דופק וללא נשימה כשאזרחים מבצעים בו פעולות החייאה", סיפר פרמדיק מד"א לביב והבי. "המשכתי את הטיפול הרפואי וביצעתי בו פעולות החייאה מתקדמות, והוא פונה במצב אנוש תוך כדי המשך פעולות החייאה לבית חולים".

"מדובר במשפחה לתפארת מכל הבחינות, שנקלעה לסיטואציה בלתי נתפסת וטרגית. ערן הוא ילד שובה לב, והאובדן עצום", סיפר ניר חבר של הוריו של ערן, עמרי ויוליה. דובר הקיבוץ, הלל לויתן, מסר כי "בית יגור אבל וכואב עם משפחת ורדי באסונם הכבד".

לקריאה נוספת:
הטביעה ביגור: הפעוט קפץ למים מבלי שאיש ראה - אביו קפץ להצילו
פעוט בן שלוש נפגע אנושות לאחר שטבע בבריכה בקיבוץ יגור

ערן ורדי ז"ל בן השלוש שטבע למוות בקיבוץ הלל לויתן. באדיבות המשפחה
ערן, טבע למוות בבריכה ביגור/באדיבות המשפחה
שילוט האוסר כניסה לבריכה ביגור 9 באוגוסט 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
הבריכה נסגרה בעקבות חקירת האירוע. קיבוץ יגור בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, -

המשטרה סגרה בצו את בריכת קיבוץ יגור, וכעת נחקר חשד לגרימת מוות ברשלנות. המצילה ומנהל הבריכה, שניהם חברי הקיבוץ, עוכבו לאחר האירוע בתחנת זבולון למסירת גרסתם, נחקרו באזהרה ובלילה שוחררו בערבות עצמית. השניים הסכימו להתייצב לחקירה נוספת בכל עת שיידרשו.

המצילה, בשנות ה-40 לחייה, עובדת בבריכה יותר מ-20 שנה. לדבריה, הייתה בסיבוב שגרתי של כמה דקות סביב הבריכה בעת שהפעוט, ששהה במקום עם אביו, קפץ למים ככל הנראה מבלי שאיש הבחין בכך. אנשים רבים היו במתחם הבריכה אותה שעה, אבל לא בתוך המים.

עדי ראייה אמרו שאביו של הפעוט הוא שקפץ למים ומשה אותו. כמה מהמבלים במקום, אחד מהם בעצמו מציל ותיק, החלו בפעולות החייאה בסיוע דפיברילטור שהיה בבריכה עוד בטרם הגיע חובש של ארגון איחוד הצלה. "זה אסון כבד, אנחנו מתפללים לשלומו", אמר לוואלה! NEWS תושב הקיבוץ. "המסר הוא שאסור להשאיר ילדים אפילו לרגע אחד ללא עיניים עליהם", אמר תושב אחר. "כמו שקורה בצימרים אז גם כאן, העיניים צריכות להיות על הילד כל הזמן".

ערן ורדי הפעוט נקרא על שם סבו, רס"ן ערן ורדי ז"ל, שנפל בעת מילוי תפקידו בפברואר 1977, בתאונה שאירעה באזור שער-הגיא בשובו מיום-אימונים. הוא טמון בבית-העלמין שבקיבוץ יגור. השאיר אחריו אישה (סבתו של הפעוט, בת יגור המתגוררת היום בחיפה), שני בנים, עמרי (אביו של הפעוט) ואסף, הורים ואח. עמרי, האב, אחראי על מערכות התקשורת בקיבוץ יגור. יוליה, האם, עובדת במשרדי הנהלת הקיבוץ. גם הוריה מתגוררים בקיבוץ. טרם נמסרו פרטים על מועד ההלוויה.

בריכת קיבוץ יגור יום למחרת טביעת פעוט בן שלוש, 9 באוגוסט 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
הבריכה ביגור, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

מתחילת 2018 טבעו למוות 32 ילדים ב-62 אירועי טביעות ילדים. הנתונים כוללים את הרוגי אסון צפית. מפילוח מקרי המוות עולה כי מרביתם טובעים ממש "מתחת לאפם" של הוריהם. לפי נתוני ארגון "בטרם" מדובר בעלייה של יותר מ-100% בהשוואה למקרי הטביעות בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully