וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט דן במצב ברצועת עזה ובמגעים להפסקת אש עם חמאס

12.8.2018 / 19:53

חברי הקבינט המדיני-ביטחוני נפגשו בפעם השלישית בתוך שבוע, אחרי סוף שבוע שקט יחסית בגבול הדרום. נתניהו הצהיר בישיבת הממשלה כי ישראל "לא תסתפק בפחות מהפסקת אש מוחלטת". אחד משרי הקבינט: "אבו מאזן מעכב את ההסדרה"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס היום (ראשון) כדי לדון במצב ברצועת עזה, ברקע המגעים האזוריים להביא להפסקת אש בין ישראל וחמאס והמשך המתיחות הביטחונית בדרום. במהלך הדיון מקבלים השרים סקירה ביטחונית על התפתחויות סוף השבוע ודנים במתווה הפסקת האש וההסדרה שאותו מקדמים מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב. למרות הדיווחים ביום חמישי בלילה על הפסקת אש שנכנסה לתוקף והשקט היחסי בסוף השבוע, גורמים בלשכת ראש הממשלה מתעקשים כי ישראל לא הסכימה להפסקת אש ולא התחייבה בפני המתווכים על הפסקת האש וכי צה"ל הונחה להמשיך לפעול בעוצמה מול החמאס.

לדבריהם, חמאס הוא זה שביקש הפסקת אש, ונצר את האש בעצמו אחרי שספג "מכה קשה" בתקיפות האוויריות של צה"ל בשבוע שעבר, אך ישראל ממשיכה לדרוש הפסקה מוחלטת של טרור העפיפונים וההפגנות על הגדר כתנאי להכרזה על הפסקת אש. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בישיבת הממשלה כי "אנחנו בעיצומה של מערכה נגד הטרור בעזה. יש בה חילופי מהלומות. זה לא ייגמר במכה אחת, הדרישה שלנו ברורה - הפסקת אש מוחלטת לא נסתפק בפחות מזה".

דיון הערכת המצב, בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון בקריה בתל אביב, 09 באוגוסט 2018. תקשורת שר הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו וראשי מערכת הביטחון בהתייעצות בעקבות סבב הלחימה בעזה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שר הביטחון

מדובר בישיבה שלישית שהקבינט מקיים בנושא עזה בשבוע האחרון, בהן נידונו ההתפתחויות הביטחוניות והמדיניות ברקע סבב ההסלמה הנוסף בגבול הרצועה. לדברי גורמים המעורים בנושא, הגישה השלטת בקבינט היא עדיין להימנע מעימות רחב ברצועת עזה כדי למקד את תשומת הלב הביטחונית בגזרת איראן וגבול הצפון - גישה המקודמת על ידי ראש הממשלה נתניהו וצה"ל.

יחד עם זאת, בישיבה הקודמת, שנערכה ביום חמישי בערב, שר הביטחון אביגדור ליברמן דחף להרחבת פעילות צה"ל ברצועה ולמדיניות אגרסיבית הרבה יותר כלפי החמאס. לישיבת הקבינט היום יגיע גם שר החינוך נפתלי בנט, שנעדר משתי בישיבת האחרונות בשל חופשה פרטית, שתומך גם הוא בקו תקיף הרבה יותר של צה"ל כלפי חמאס ברצועת עזה ומתנגד עקרונית להסדרה מול החמאס.

עוד באותו נושא

נתניהו על הטרור מעזה: "לא נסתפק בפחות מהפסקת אש מוחלטת"

לכתבה המלאה

"אבו מאזן רוצה הסדרה נפרדת לעזה ומעכב את התהליך"

במקביל, מצרים ושליח האו"ם מלאדנוב ממשיכים במאמצים להביא להסדרה מצומצמת בין ישראל וחמאס ולהסדר במסגרתו הארגון יפסיק לגמרי את האש - כולל ההצתות וההפגנות על הגדר - בתמורה לפתיחת מעבר כרם שלום והרחבת מרחב הדיג ברצועה. בירושלים מעריכים כי הסיכויים להסדרה ארוכת טווח - שבמסגרתה יינתנו הקלות הומניטריות נוספות - קלושים, לנוכח הקשיים בהתקדמות בפיוס הפנים-פלסטיני ובמגעים בין חמאס לפתח.

"זה לא תלוי רק בישראל ובחמאס אלא באבו מאזן, הוא לא רוצה הסדרה נפרדת לעזה, ולכן מעכב את התהליך כולו", אמר שר בקבינט לוואלה! NEWS.

(עדכון ראשון 17:35)

בניין הקהילה המצרית ברצועת עזה לאחר שהופצץ 9 ביולי 2018. רויטרס, רויטרס
הריסות מבנה שהותקף בידי חיל האוויר בעזה, בשבוע שעבר/רויטרס, רויטרס
מיקום נפלית הרקטה בשדרות 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
תושב שדרות מסתכל מחוץ לחלון בניין שנפגע מרסיסי רקטה בשדרות, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו
פגישת הפלגים הפלסטינים עם בכיר חמאס - חוסאם בדראן. אתר רשמי
פגישת נציגי הפלגים הפלסטיניים בעזה, בשבוע שעבר/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully