וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלון תבערה נחת ליד מבנה באשכול; צה"ל תקף חוליית מחבלים בעזה

11.8.2018 / 18:36

חבלן משטרה שהוזעק למקום נטרל את חומר הנפץ ופינה את הבלון מהזירה במועצה האזורית שבנגב המערבי. בתגובה צה"ל תקף חוליית משגרי בלוני תבערה. דיווח פלסטיני: חיל הים ירה לעבר משט של סירות שיצאו מנמל עזה

צילום: ניב אהרונסון\ עריכה: תום זואילי

צה"ל תקף היום (שבת) חוליית מחבלים שעסקה בהכנה ובשיגור של בלוני תבערה לעבר שטח ישראל. בנוסף לכך, בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי חיל הים ירה לעבר משט של סירות שיצאו מנמל עזה במחאה על המצור על הרצועה. על פי הדיווחים לפחות פלסטיני אחד נפצע כתוצאה מהירי והסירות שבו על עקבותיהן.

מוקדם יותר, בלון תבערה ששוגר מרצועת עזה אותר סמוך למבנה באחד היישובים במועצה האזורית אשכול. חבלן משטרה שהוזעק למקום נטרל את מטען הנפץ ופינה את הבלון מהזירה. לא היו נפגעים בתקרית.

"לצערנו הרב, בימים אלה, 'חזרה לשגרה' בעוטף עזה, היא חזרה להפרחת בלוני תבערה ושריפות", אמר ראש המועצה גדי ירקוני. "אנחנו לא מוכנים בשום אופן לקבל את האיום כשגרת חיים לגיטימית, כפי שקרה עם ירי הקסאמים לשטחנו. במשך ארבעה חודשים רצופים, עברנו 5 סבבי מלחמה ו'הפסקות אש' שלאחריהן בלוני הטרור חוזרים. ילדי עוטף עזה זכאים לחיים נורמליים ולבלונים של שמחה, כמו בכל מדינת ישראל ומצפה מהממשלה לשים למציאות המתמשכת הזאת סוף".

בלוני תבערה שאותרו סמוך למבנה ביישוב באשכול, 11 באוגוסט 2018. ביטחון אשכול, מערכת וואלה!
הבלון נוטרל סמוך למבנה. המועצה האזורית אשכול, היום/מערכת וואלה!, ביטחון אשכול

המתיחות במועצה האזורית וביישובים האחרים בעוטף עזה עדיין נמשכת, זאת לאחר שגם אתמול אירעו הפגנות אלימות בגבול הרצועה. לטענת משרד הבריאות הפלסטיני, שלושה מפגינים נהרגו מירי צה"ל ממזרח לרפיח ו-170 פלסטינים נוספים נפצעו באזור חאן יונס.

כ-9,000 מפגינים הגיעו החל משעות הצהריים לנקודות בקרבת גבול ישראל-עזה - כמה מהם החלו ליידות אבנים אל עבר חיילים מצדה השני של הגדר להבעיר צמיגים. כוחות צה"ל באזור הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בתקרית שאירעה בצפון הרצועה הושלך רימון אל כוח צה"ל אך לא היו נפגעים. בתגובה נורו פגזי טנק אל עמדת חמאס באזור. בתקרית נוספת הותקפה עמדה אחרת של חמאס בירי טנקים בדרום הרצועה.

בתוך כך טיפלו במהלך היום כוחות הכיבוי באזור הנגב המערבי בתשע שריפות שפרצו כתוצאה מבלוני תבערה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
בלוני תבערה שאותרו סמוך למבנה ביישוב באשכול, 11 באוגוסט 2018. ביטחון אשכול, מערכת וואלה!
המועצה האזורית אשכול, הבוקר/מערכת וואלה!, ביטחון אשכול

העימותים בגבול התרחשו על רקע הדיווחים אודות המגעים המתקיימים בין ישראל וחמאס להסדיר רגיעה בגבול, זאת לאחר שלקראת סוף השבוע חלה הסלמה בלחימה וכ-180 רקטות שוגרו ביממה אחת לעבר ישראל.

ביום חמישי הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לדיון דחוף בנוגע להסלמה בגבול. בסיום הפגישה הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך לפעול בעוצמה נגד גורמי הטרור. גורם ישראלי מסר כי חמאס העביר משעות הבוקר באותו היום מסרים באשר להפסקת אש אותה ביקש באמצעות מצרים ושליח האו"ם. אולם אותו גורם ציין כי פעילותו של צה"ל נמשכה לאורך היום והקבינט אף הורה להמשיך לפעול בעוצמה כלפי חמאס.

(עדכון ראשון: 12:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully