וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: 117 שנות מאסר לנזיר הראוותן שהחזיק במטוס פרטי

11.8.2018 / 15:22

ווירפול סוקפול, שגורש ב-2013 מהמסדר שבו היה חבר בשל יחסי מין עם קטינה ועבירות של הונאה והלבנת הון, ירצה בפועל 20 שנה בשל ריבוי העבירות הזהות. אורח חייו הראוותי גרם לזעם רב בממלכה הבודהיסטית

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נזיר בודהיסטי לשעבר נשלח ל-117 שנות מאסר על ידי בית משפט בתאילנד אחרי שהורשע בהונאה, בהלבנת הון ובפשעי סייבר. העונש נגזר על ווירפול סוקפול, שאורח חייו הראוותני גרם לזעם רב, ביום חמישי. בסרטון שפורסם ב-2013 הוא נראה במטוס פרטי, מחזיק בכסף מזומן רב. הוא גורש לתאילנד לפני כשנה על ידי ארצות הברית, שאליה הוא נמלט.

ווירפול, ששמו הנזירי היה לואנג פו ננקהאם, סולק מהמסדר ב-2013 אחרי חשיפת הסרטון ביוטיוב. הוא הואשם בקיום יחסי מין - עבירה חמורה עבור נזירים - עם קטינה, מבין שורה של עבירות אחרות. למרות העונש שגזר בית משפט בבנגקוק, הוא ירצה רק 20 שנה מתוך 114 שהוטלו עליו מאחר שהחוק קובע כי זה החוק המקסימלי עבור מי שמורשע בביצוע אותה עבירה פעמים רבות.

"הוא הונה אנשים כשאמר שיש לו כוחות מיוחדים וכך הביא מכוניות יוקרה רבות במה שנחשב לעבירה של הלבנת הון", אמר גורם ברשויות המשפט, ששמר על עילום שם. ווירפול, שנאשם גם בתקיפת קטן ובחטיפת קטן, או עורך דינו, לא הגיבו. גזר הדין בעבירות המין יינתן באוקטובר.

לקריאה נוספת בנושא
"טיהור נפשי": הנערים המחולצים בתאילנד הצטרפו למנזר

נזיר תאי במטוס פרטי, 2013. אתר רשמי
הנזיר שאיבד את המטוס שלו. ווירפול לצד תיק יוקרתי במטוס פרטי/אתר רשמי

הפרשה המסעירה הדגישה שורה של שערוריות מין וכסף שהסעירו את הממסד הבודהיסטי של תאילנד בשנים האחרונות. כתוצאה מכך עלו קריאות לרפורמות בשורות מוסדות דתיים.

הממשל הצבאי שעלה לשלטון לאחר ההפיכה ב-2014 הגביר את המאמצים לנקות את הבודהיזם באמצעות מעצר נזירים המעורבים בפרשות שחיתות ודרך חוק המפחית את השפעת המועצה העליונה של הסאנגה - הגוף ששולט על הנזירים הבודהיסטים.

  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully