וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טיהור נפשי": הנערים המחולצים בתאילנד הצטרפו למנזר

פרט לנער אחד, שנמנע מהמנהג הבודהיסטי מאחר שהוא נוצרי, גילחו 11 חברי הקבוצה והמאמן את ראשם עם תחילת הטקס. הם יעשו מדיטציה, יתפללו וינקו את המקדש. "זה כאילו שהם מתו ונולדו מחדש", אמר סבו של אחד הנערים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מרבית חברי קבוצת הכדורגל שחולצה ממערה מוצפת בצפון תאילנד בתחילת החודש גילחה היום (שלישי) את ראשה עם הסמכתם לנזירים מתחילים בטקס בודהיסטי. גם מאמנם, אייק, הצטרף למסדר כנזיר ותיק יותר. אחד מ-12 הנערים, שהיו לכודים במערה למשך יותר משבועיים, לא הצטרף מאחר שהוא נוצרי. מחר הם יעברו טקס קבלת גלימות.

הקבוצה, ששוחרה מבית החולים בשבוע שעבר, תבלה תשעה ימים במנזר, בהתאם למסורת המקומית של גברים שעברו חוויה קשה. הנערים אמורים לעבור "טיהור רוחני" במהלך התקופה, שתימשך תשעה ימים. "זה למען הגנתם", אמר סיווד סומפיאנגג'אי, סבו של נייט, אחד הילדים המחולצים. "זה כאילו שהם מתו ועכשיו הם נולדו מחדש".

הם ישהו במנזרים שונים, ויעשו מדיטציה, יתפללו וינקו את המקדש. אורך התקופה, תשעה ימים, היא לציון מספר מזל במסורת התאית.

מאמן קבוצת הכדורגל שחולצה ממערה בצפון תאילנד (מימין) ואחד מחברי הקבוצה מגולחים עם הצטרפותם למנזר בודהיסטי, 24 ביולי 2018. AP
נזירים צעירים. המאמן/AP

הנערים והמאמן נלכדו במערה מוצפת במחוז צ'יאנג ראי ב-23 יוני ואותרו רק אחרי תשעה ימים במהלך מבצע חילוץ שכלל צוללנים מכל העולם. הם חולצו בשלבים אחרי יותר משבועיים. הם אותרו על ידי צוללנים בריטים. כמאה צוללנים השתתפו במבצע החילוץ, שבמהלכו קיבלו הנערים כדורי הרגעה כדי למנוע מהם בהלה, תוך שהם פונו על אלונקות.

סיפורם הדרמטי כבש את הכותרות בתאילנד וברחבי העולם, ורבים עקבו בדאגה ובהתרגשות אחרי חילוצה המוצלח של הקבוצה, שעליו העיב מותו של החבר לשעבר ביחידת העלית "אריות הים" של הצי התאי, שהצטרף לחיפושים ומת אחרי שאזל לו החמצן.

עוד באותו נושא

הנערים בתאילנד שוחררו מבית החולים ודיברו לראשונה: "פחדתי שאימא תכעס"

לכתבה המלאה
12 הנערים ומאמן הכדורגל שניצלו מאסון המערה בתאילנד בדרכם למסיבת עיתונאים במחוז הצפוני של צ'יאנג ראי. רויטרס
הנערים לאחר שחרורם מבית החולים, בשבוע שעבר/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully