וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי, פורטו ריקו מודה כי כ-1,400 איש נהרגו בהוריקן מריה

בטיוטת דוח שהוגשה לקונגרס האמריקני כדי לקבל סיוע של 139 מיליארד דולר נכתב כי הממשל באי מקבל את ההערכה ולפיה 1,427 איש, ולא 64 כפי שדווח בעבר, נספו בסופה. האי עדיין לא התאושש וסובל מבעיות חמורות בתשתיות ובחשמל

צילום: רויטרס

פורטו ריקו הודתה היום (חמישי) כי מניין ההרוגים בהוריקן מריה שהתחולל בשטחה בשנה שעברה הוא 1,427, ולא 64 כפי שדווח בעבר. הסופה הכתה באי, שהוא שטח חסות אמריקני, בספטמבר האחרון ונזקיה עדיין מורגשים. האי טרם הצליח לתקן את התשתיות ההרוסות ואת אספקת החשמל המשובשת.

המניין האחרון הופיע בטיוטת דוח שהוגשה לקונגרס האמריקני, שבו נדרשו 139 מיליארד דולר לצורכי שיקום האי. המניין הרשמי נותר 64 מאז השנה שעברה, על אף שלפי חלק מהמומחים, מספר ההרוגים האמתי הוא כ-4,600.

דובר מטעם הממשלה אמר כי המספרים שהוצגו לקונגרס הם "הערכה ריאליסטית", אבל הוסיף כי מניין ההרוגים לא השתנה באופן רשמי משום שהרשויות ממתינות לתוצאות מחקר של אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון.

הממשלה ספגה ביקורת על כך שלא דיווחה באופן מלא על מספר ההרוגים בסופה. ב"ניו יורק טיימס" דווח לראשונה כי הרשויות באי, שבו חיים כ-3.4 מיליון איש, קיבלו בשקט את ההערכה על מניין הקורבנות בהוריקן מריה, שגרם לנזקים בגובה של כ-90 מיליארד דולר.

לקריאה נוספת
מחקר קובע: 4,645 בני אדם נהרגו לפני בהוריקן מריה בפורטו ריקו

נזקי סופת ההוריקן "מריה" בפורטו ריקו. רויטרס
נזקים מהוריקן מריה בפורטו ריקו, ספטמבר/רויטרס

חוקרים מאוניברסיטת הרווארד אמרו כי מריאיונות שנערכו בפורטו ריקו עולה כי חלה עלייה של 60% בשיעור מקרי המוות בשלושת החודשים הראשונים שלאחר הסופה. רבים מתו מפגיעה בטיפול רפואי ומחוסר גישה לבתי חולים. הפסקות החשמל גרמו גם למספר רב של מקרי מוות מסוכרת ואלח דם.

הוריקן מריה גרמה גם להפסקת החשמל הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארצות, לפי מחקר של "קבוצת רודיום". הפסקות החשמל נמשכות שוב ושוב מאז, כולל אחת בכל רחבי האי באפריל, כמעט שבעה חודשים לאחר ההוריקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully