וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח בתימן: הקואליציה הסעודית תקפה אוטובוס - עשרות ילדים נהרגו

הרשויות של המורדים בצפון המדינה דיווחו כי אוטבוס שנסע בשוק במחוז סעדה הותקף מהאוויר וכי עשרות נפצעו ונהרגו. לפי הצלב האדום, רובם ילדים. סעודיה: תקפנו אחראים לשיגורי טילים

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גודלשטיין

עשרות בני אדם, בהם ילדים רבים, נהרגו ונפצעו בתקיפת הקואליציה הסעודית על שטחים שבידי המורדים החות'ים בצפון תימן - כך אמרו היום (חמישי) גורמים ברשויות של המורדים השיעים הפרו-איראנים. בין היעדים שנפגעו היה אוטובוס שנסע דרך שוק במחוז סעדה, ולפי משרד הבריאות של המורדים לפחות 43 נהרגו. הצלב האדום מסר כי מרבית הקורבנות היו ילדים בני פחות מעשר.

לטענת הקואליציה הסעודית, המגבה את הממשלה המודחת של תימן ונאבקת במורדים המקורבים לטהראן, היא תקפה בתגובה לשיגורי טילים לעבר שטח הממלכה. גם צנעא הבירה, שבידי המורדים, ספגה תקיפות. אתמול נהרג אדם אחד ו-11 נוספים נפצעו מרסיסי טיל ששיגרו החות'ים לעבר העיר ג'יזאן שבדרום ערב הסעודית.

לקריאה נוספת בנושא
בתמיכת ארה"ב, סעודיה ואל-קאעדה משתפים פעולה נגד איראן בתימן

ילדים שנפצעו בתקיפה אווירית של הקואליציה הסעודית בצפון תימן, 9 באוגוסט 2018. רויטרס
ילדים שנפגעו בתקיפה מטופלים בבית חולים, היום/רויטרס

לפי הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, בית חולים בסעדה שבו הוא תומך קיבל עשרות נפגעים אחרי התקיפה. ראש המשלחת במדינה, יוהאנס ברוור, אמר כי אספקה נוספת מועברת לבתי החולים כדי להתמודד עם זרם הנפגעים.

בתקשורת המזוהה עם המורדים דיווחו כי 47 בני אדם נהרגו ו-77 איש נוספים נפצעו. רשת אל-מוסירה של החות'ים שידרה תמונות קשות של גופות ילדים, חלקם היו לבושים במדי בית ספר. גורמים שבטיים אמרו לסוכנות הידיעות אי-פי כי באוטובוס היו תלמידי בית ספר רבים.

דובר מטעם המורדים מוחמד עבד א-סלאם האשים את הקואליציה בכך שהיא הפגינה "חוסר כבוד מוחלט כלפי חיי אזרחים" כשהיא תקפה מקום ציבורי הומה אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ילד שנפצע בתקיפות הקואליציה הסעודית בצפון תימן, 9 באוגוסט 2018. רויטרס
האוטובוס היה מלא בתלמידי בית ספר. פינוי ילד שנפגע בתקיפה, היום/רויטרס

לא ברור אם האוטובוס שהותקף היה המטרה, אך דובר הקואליציה הסעודית, טורקי אל-מאלכי, אמר כי הייתה זו "פעולה צבאית לגיטימית" שנעשתה בהתאם "לחוק ההומניטרי הבינלאומי". הוא האשים את החות'ים בכך שהפכו את הילדים ל"כלי לכיסוי פעולות הטרור שלהם".

הקואליציה מתעקשת כי היא לעולם לא מנסה לפגוע במכוון במטרות אזרחיות, אך לפי ארגוני זכויות אדם, היא תוקפת שווקים, בתי חולים, בתי ספר ואזורי מגורים. עשרות אלפי בני אדם נהרגו מאז החלה המלחמה במרץ 2015, שהובילה את המדינה הערבית הנחשלת אל סף רעב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully