וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הסנקציות האמריקניות: הרובל הרוסי צונח

המטבע הרוסי ירד לרמתו הנמוכה ביותר מול הדולר מאז נובמבר 2016, אחרי שוושינגטון הודיעה כי תטיל עיצומים חדשים בשל הרעלת המרגל לשעבר. רוסיה גינתה את המהלך: "רגילים לא לשמוע ראיות או עובדות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הרובל הרוסי ירד היום (חמישי) לרמתו הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2016 בעקבות ההכרזה של ארצות הברית על סנקציות חדשות בשל הרעלת המרגל לשעבר ובתו בבריטניה. שער הרובל מול הדולר ירד ל-66.7 לאחד, בהשוואה ל-63.4 שהיה בשלישי. גם האירו התחזק מול הרובל.

רוסיה, המכחישה כי השתמשה בגז עצבים כדי לנסות ולהרעיל את סרגיי סקריפל ובתו יולי בחודש מרץ האחרון, גינתה את הסנקציות החדשות ואמרה כי הן "דרקוניות". בהודעת השגרירות הרוסית בוושינגטון נמסר כי "רוסיה התרגלה לא לשמוע עובדות או ראיות. אנחנו ממשיכים להיות מוכנים לחקירה פתוחה ושקופה של הפשע שבוצע בסולסברי". משרד החוץ במוסקבה מסר כי הממשל מגבש צעדי תגובה.

בריטניה קבעה כי רוסיה השתמשה בגז נוביצ'וק כדי לפגוע בסקריפל, קצין מודיעין רוסי שחשף סודות בפני הביון הבריטי. השניים אושפזו במשך כמה שבועות, אך התאוששו ומאז הם הועברו למקום מבטחים. אתמול הצטרפה ארצות הברית רשמית לקביעה שרוסיה עשתה שימוש בנשק כימי ואמרה כי היא מענישה אותה בהתאם לאמנה בינלאומית מ-1991.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב תטיל סנקציות נוספות על רוסיה בשל הרעלת המרגל בבריטניה

מומחים עם חליפות נגד חומרים מסוכנים בעיירה אמסברי, בריטניה, 6 ביולי 2018. רויטרס
בית שבו נפגע זוג מחשיפה לנוביצ'וק באמסברי, בחודש שעבר/רויטרס

גורם בכיר במחלקת המדינה אמר היום כי העיצומים יחולקו לשני שלבים. בשלב הראשון, בין היתר, ייאסר על יצוא רכיבים אלקטרוניים רגישים וטכנולוגיות אחרות שיכולות לשמש למטרות צבאיות, כמו חיישנים וטכנולוגיית גז. כמו כן, יוטלו גם הגבלות על גישתה של רוסיה לשירותים פיננסיים בארצות הברית.

בשלב השני, הסנקציות יהיו "יותר דרקוניות", הזהיר הבכיר. הן ייכנס לתוקף 90 יום אחרי הסבב הראשון אלא אם רוסיה תעניק ביטחונות לכך שהיא לא תשתמש יותר בנשק כימי ותאפשר פיקוח בינלאומי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יולה.
הועברו למקום מבטחים. סקריפל ובתו יוליה

בתגובה להרעלת סקריפל ובתו, שבה נעשה שימוש בגז העצבים הקטלני נוביצ'וק, גירשו ארצות הברית ומדינות אירופיות כמאה דיפלומטים רוסים, כשמוסקבה גירשה מספר דומה של דיפלומטים מערביים. היה זה הצעד התקיף ביותר של טראמפ נגד רוסיה מאז החלה כהונתו, שמתנהלת תחת עננת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016.

טראמפ ומוסקבה מכחישים זאת, אך קהילת המודיעין האמריקנית קבעה כי הקרמלין פעל כדי לסייע לטראמפ לנצח את הילרי קלינטון וכי הוא ממשיך לתקוף את המערכת הפוליטית האמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully