וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תטיל סנקציות נוספות על רוסיה בשל הרעלת המרגל בבריטניה

8.8.2018 / 22:58

בזמן שטראמפ מנסה לשפר את היחסים עם פוטין, מחלקת המדינה הודיעה על שורת עיצומים חדשים נגד הקרמלין. זאת אחרי שהממשל הגיע למסקנה כי נעשה שימוש בנשק כימי נגד סקריפל ובתו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארצות הברית הודיעה היום (רביעי) כי תטיל סנקציות נוספות על רוסיה אחרי שקבעה כי היא השתמשה בגז עצבים בתקרית שבה הורעלו המרגל לשעבר סרגיי סקריפל ובתו. השניים נפגעו באורח אנוש בתקרית שאירעה במרץ האחרון בבריטניה, אך הם התאוששו לאחר כמה שבועות של אשפוז בבית חולים. העיצומים החדשים הוכרזו על ידי מחלקת המדינה והם ייכנסו לתוקף בסביבות ה-22 באוגוסט.

לפי בכיר במחלקת המדינה, העיצומים יחולקו לשני שלבים. בשלב הראשון, בין היתר, ייאסר על יצוא רכיבים אלקטרוניים רגישים וטכנולוגיות אחרות שיכולות לשמש למטרות צבאיות. כמו כן, יוטלו גם הגבלות על גישתה של רוסיה לשירותים פיננסיים בארצות הברית.

לדבריו, ייתכנו החרגות, על בסיס כל מקרה לגופו, לפעילות בחלל, לשיתוף פעולה בתחום החלל ולתחומים שבהם יש שיתוף פעולה בבטיחות של תעופה אזרחית. "ייתכן שהשפעת הסחר תגיע למאות מיליוני דולרים", אמר הגורם. "זה תלוי ברוסיה עד כמה דרמטי זה יהיה".

בשלב השני, הסנקציות יהיו "יותר דרקוניות", הזהיר הבכיר. הן ייכנס לתוקף 90 יום אחרי הסבב הראשון אלא אם רוסיה תעניק ביטחונות לכך שהיא לא תשתמש יותר בנשק כימי ותאפשר פיקוח בינלאומי.

סרגיי סקריפל ובתו יוליה סקריפל. ללא, אתר רשמי
אושפזו במשך כמה שבועות. סרגיי סקריפל ובתו יוליה/אתר רשמי, ללא

בתגובה להרעלת סקריפל ובתו, שבה נעשה שימוש בגז העצבים הקטלני נוביצ'וק, גירשו ארצות הברית ומדינות אירופיות כמאה דיפלומטים רוסים, כשמוסקבה גירשה מספר דומה של דיפלומטים מערביים. היה זה הצעד התקיף ביותר של טראמפ נגד רוסיה מאז החלה כהונתו, שמתנהלת תחת עננת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016.

טראמפ ומוסקבה מכחישים זאת, אך קהילת המודיעין האמריקנית קבעה כי הקרמלין פעל כדי לסייע לטראמפ לנצח את הילרי קלינטון וכי הוא ממשיך לתקוף את המערכת הפוליטית האמריקנית.

ממשלת בריטניה בירכה על ההכרזה האמריקנית. "התגובה הבינלאומית התקיפה לשימוש בנשק כימי ברחובות סולסברי שולחת מסר חד-משמעי לרוסיה כי התנהגותה הפזיזה והפרובוקטיבית לא תישאר ללא מענה", נמסר מטעם דובר של הממשלה.

ההודעה הגיעה שעות אחרי שהסנאטור הרפובליקני ראנד פול אמר כי העביר מכתב מהנשיא דונלד טראמפ לנשיא ולדימיר פוטין במהלך ביקורו במוסקבה השבוע. במכתב הוצע למוסקבה להרחיב את שיתוף הפעולה עם וושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully