וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הדרך הנכונה לחשב "שנת כלב": מה הגיל האמיתי של חיית המחמד שלך?

18.8.2018 / 0:09

אז בן כמה באמת הכלב או החתול שלך ב"שנות אדם"? המיתוס טוען ששנת כלב היא 7 שנות אדם, אבל הרפואה והווטרינריה התקדמו, תוחלת החיים השתנתה, וכעת המומחים יצרו שיטה חדשה על מנת לחשב את שלב החיים המדויק של חיות המחמד

תיעוד של שני גורי גולדן רטריבר רצים לאכול את ארוחת הבוקר שלהם - שוב ושוב ושוב במשך 9 חודשים/Cheese Pups

בסרטון - הכלבים שמתבגרים מול המצלמה

בעלי כלבים תמיד היו סקרנים לדעת מה הגיל של חיות המחמד שלהם בהשוואה לבני אדם. סך הכל מדובר בנטייה טבעית: הרי כולם יודעים שהחברות האמיצה של האדם עם כלבו לא תימשך לנצח, והרי ידוע שחיים של כלבים קצרים יותר.

קיים מיתוס ישן, שרוב האנשים פועלים ומחשבים לפיו, שטוען ששנה אחת של כלב שווה לשבע "שנות אדם". החישוב הזה נעשה הוא בגלל שתוחלת החיים של אדם ממוצע היא בערך פי שבע מזו של כלב או חתול ממוצע, כך שדרך חישוב זה אינה מופרכת.

עוד בנושא
האיש שצולם תוקף כלב שהשתין עליו חזר למחרת כדי להפתיע את הכלב
"הכלב שלך מקולקל": גור חמוד ממש לא רצה ללכת הרבה ויצר סצנה

גיף כלב וילדה. Giphy
המחקר הרפואי של כלבים התקדם/Giphy

עם זאת, יש לסייג את הדברים. לא כל כלב הוא "ממוצע", כך שהנתון הזה לא חל על כל הכלבים. חיות גדולות יותר נוטות למות מוקדם יותר מהקטנות. בנוסף, בעקבות השיפור בשירותי הרפואה (גם של כלבים וגם של בני אדם), תוחלת החיים עלתה.

לפי הדיווח של iflscience, טבלה חדשה שהורכבה על ידי American Animal Hospital Association, מפרטת את המספרים בצורה מדויקת יותר, כשהיא מחלקת את הכלבים לשישה סוגים שונים - מקטן ועד גדול. החישוב העדכני והמדויק יותר לחישוב הגיל של חיות המחמד ב"שנות אדם" יכול להועיל לטיפול וטרינרי בחיות, ולעזור להבין באיזה שלב חיים הן נמצאות. כך שבפעם הבאה שאתם הולכים לווטרינר, כדאי לדבר על שלב החיים שבו הן נמצאות, ואילו המלצות יש לשלב הספציפי הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully