וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הבורקה בבריטניה: בוריס ג'ונסון ייחקר על ידי מפלגתו

9.8.2018 / 14:40

בכלי תקשורת בממלכה דווח כי שר החוץ לשעבר יעמוד בפני ועדת חקירה בראשות עורך דין, אחרי שאמר כי נשים הלבושות בכיסוי הגוף המלא נראות כמו "תיבות דואר". הוא מסרב להתנצל

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

שר החוץ לשעבר של בריטניה בוריס ג'ונסון ייחקר בחשד להפרת קוד ההתנהגות של המפלגה השמרנית - כך דיווח היום (חמישי) העיתון "איוונינג סטנדרט". זאת אחרי שלג לנשים מוסלמיות הלובשות בורקה, ואמר כי הן נראות כ"תיבות דואר" ו"שודדות".

העיתון, שציטט גורמים במפלגה, דיווח כי ההחלטה הרשמית להפנות את ג'ונסון לועדת חקירה בראשות עורך דין צפויה להתקבל בהמשך היום. במפלגה סירבו להגיב על הדיווחים. לפי האתר הרשמי של המפלגה השמרנית, בין האפשרויות העומדות בפני ועדה שכזו היא השעיה או סילוק מהמפלגה.

ג'ונסון עורר סערה רבה אחרי טור שפרסם ב"טלגרף" בתחילת השבוע, שבו לעג ללבוש המשמש נשים מוסלמיות מסורתיות ואמר כי הוא דכאני. בהתייחסו לחוק האוסר על לבישת בורקות וניקאב בדנמרק, הוא הבהיר כי הוא מתנגד לכך מאחר שזה רק עלול להחריף את התופעה.

ראשת הממשלה תרזה מיי, שג'ונסון נחשב ליריבה על ההנהגה, גינתה את דבריו, כמו גם האופוזיציה וארגונים מוסלמיים. עד כה סירב ג'ונסון, שהתפטר מתפקידו בחודש שעבר בשל התנגדותו לתכנית הפרישה של מיי מהאיחוד האירופי, להביע התנצלות על דבריו.

לקריאה נוספת
"נשים בבורקה - כמו תיבות דואר": הסערה החדשה של בוריס ג'ונסון

שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון בדרכו לדאונינג 10 
3 ביולי 2018. רויטרס
גרם לסערה. ג'ונסון, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully